שם השיעור: היקפי שטחים
מקצוע הוראה: חשבון
כיתה: ב'
פרק הלימוד: מדידת שטחים והיקפם
מושג ותופעה: יחידות מדידה
רציונאל: התנסות שתיצור הבנה כי ישנן מספר תשובות מספריות ביחידות מדידה שונות אך ההיקף לא משתנה.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: הדגמת היחידות ואופני המדידה בעזרת מוט, חבל וצעדים.
שיעור עוקב: סיכום המדידות והבנת היקף המדידה הקבועה בכל מדידה
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מדידת היקף חצר בי"ס
השיעור פותח בידי המורות: חנה בוים, נחמה סטל, גרטי וינד, נוימן נעמה ופנינה לוי
מבית הספר: בית יעקב
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת:
תחנת הלימוד: חצר ביה"ס
דגשים והערות:
דף העבודה: אנחנו מודדים/ות!
צאו/נה לחצר ביה"ס הקדמית.
הקפו/נה את השביל, את המבנה ואת רחבת הדשא והשלמו/נה את הטבלה על-ידי מדידות.
צעדים חבל מוט
שביל
מבנה
דשא
חשב/י וענה/י:
איך ייתכן שלאותו היקף קיבלת מספרים שונים? ________________________________________________________________________