שם השיעור: התמצאות במידע בתחנה מרכזית
מקצוע הוראה: כישורי חיים
כיתה: ו'
פרק הלימוד: הפקת מידע ממקורות שונים
מושג ותופעה: היכולת למצוא קו אוטובוס נחוץ בשפע המידע הקיים בתחנה מרכזית
רציונאל: אחד העיקרים של התוכנית כישורי חיים, היא הענקת היכולת לתלמידים לאסוף מידע לבד, לצורך קבלת החלטה. תחנת אוטובוסים עירונית מרכזית מהווה מקום מתאים לתרגול היכולת לאסוף מידע, לסננן את המידע בהתאם לצורך ולקבל החלטות מתאימות.
סוג ההתנסות: השתתפות
שיעור הכנה: דיון בשאלה איזה מידע צריך על מנת להגיע ממקום למקום. דוגמאות פשוטות כגון, מתל-אביב לחיפה, ודוגמאות מורכבות כגון מצומת תל-השומר לקיבוץ יד-חנה.
שיעור עוקב: איסוף חוויות התלמידים מההתנסות; ריכוז המידע שנאסף; דיון במקורות המידע השונים שאליהם פנו, יתרונות וחסרונות כל סוג מקור מידע לצורך ביצוע המשימה.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: התמצאות בתחנה המרכזית ברחובות
השיעור פותח בידי המורות: ללא
מבית הספר: ללא
במסגרת: הדגמת שיעור בכנס מכון דוידסון
בהנחיית: אסף זלצר וגיל גרטל, הצוות הדידקטי
בשנת: 2003
תחנת הלימוד: תחנת האוטובוסים המרכזית בקניון רחובות
דגשים והערות:
דף העבודה: מרחובות לכפר אחים, בבקשה
מרחובות לכפר אחים, בבקשה
גשו אל תחנת האוטובוסים המרכזית בקניון רחובות ואספו מידע, לפי סדר השאלות להלן, אודות קו האוטובוס שייקח אתכם מרחובות לכפר אחים.
מלאו אחר ההוראות שלב אחרי שלב:
1. עברו בין הרציפים 1 – 8 ונסו לאתר את הרציף המתאים.
האם מצאתם את הרציף בו חונה האוטובוס לכפר אחים? כן: _________/ לא
2. התבוננו בלוח המידע האלקטרוני שבתחנה (ליד רציף 1).
האם אפשר ללמוד ממנו באיזה אוטובוס לנסוע לכפר אחים? כן: _______ / לא
3. גשו אל המודיעין ושאלו את הפקיד/ה לגבי מספר האוטובוס המתאים לנסיעה לכפר אחים, ומהי תחנת היעד הראשית של האוטובוס (ניתן לבקש את לוח הזמנים המודפס).
מספר האוטובוס הוא: __________.
תחנת היעד הראשית שלו היא: __________.
חיזרו אל הלוח האלקטרוני, ובעזרת מספר הקו ושם תחנת היעד, מצאו את השעה הקרובה שבה יוצא האוטובוס: ____________ ואת הרציף: __________
הגיעו אל הרציף לסיכום.
שאלות לסיכום:
1. מהו מקור המידע שנמצא מתאים למשימתכם? הסבירו.
________________________________________________________________________________________________________________
2. באיזה מקרים מתאים לחפש את המידע ברצפים, בשלט האלקטרוני ובעמדת המודיעין?
________________________________________________________________________________________________________________