שם השיעור: קבלת שירות במרכז המסחרי
מקצוע הוראה: כישורי חיים
כיתה: חטיבת ביניים חינוך מיוחד
פרק הלימוד: שירותים במרכז המסחרי כגון דואר ובנק
מושג ותופעה: סמני זיהוי ופעילויות בכל אחד מהמשרדים והחנויות במרכז המסחרי
רציונאל: למתבונן מהחוץ נראה המרכז המסחרי כאוסף של חדרים. תרגול מוקדם במסגרת השיעור יפזר את העמימות לגבי הפעילות המתבצעת בכל חדר ויקנה כלים לזיהוי נכון של הפעילות ואופן צריכתה.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: בדיקת ידע קיים לגבי סוגי השירותים הניתנים במרכז המסחרי; הדרכה מפורטת לגבי אופן ביצוע החקירה בשטח, לרבות סימולציה של ראיונות לפקידים.
שיעור עוקב: איסוף חוויות התלמידים מהשיעור בחוץ; סיכום המידע בטבלה המשווה בין מוסדות וחנויות שונים שנבדקו
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: זיהוי השירותים הניתנים במרכז המסחרי
השיעור פותח בידי המורות: אברהם ריקה, אירית גיא, חיה עמרם, ליליאנה בן-גל וסלבי כהן
מבית הספר: ללא
במסגרת: השתלמות רכזי טיולים, מכללת גורדון חיפה
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2001
תחנת הלימוד: מרכז מסחרי בשכונה
דגשים והערות: מודגם דף עבודה לסניף הדואר. בנוסח דומה פותח דף גם לבנק ולמכולת
דף העבודה: ברוכים הבאים לסניף הדואר
ברוכים הבאים לסניף הדואר:
• היכן נמצא בית הדואר, ציינו כתובת מדויקת?
______________________________
• רשמו מהם הסמלים והצבעים שסייעו לכם לזהות את בית הדואר
אם יש סימני זיהוי נוספים, רישמו אותם: ____________________________
• כנסו לתוך בית הדואר וצפו על עבודת הפקיד באשנב השרות שוחחו עמו, או עם הממתינים בתור, ורישמו לפחות ארבע פעולות שמבצעים אנשים בסניף הדואר:
1.___________________.
2. __________________.
3. ___________________.
4. ___________________.
האחרונות שביצע הפקיד?
• מעל הפקיד מופיע שלט: "אשנב כל". מדוע לדעתכם, ניתן שם זה:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
בסיום המשימה צאו אל מחוץ לבית הדואר והמתינו לשאר הקבוצות ליד התיבה הצהובה