שם השיעור: נוף כמזמן כתיבה
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: כישורי שפה – הפקת טקסטים כתובים
מושג ותופעה: כתיבה באמצעות תצפית על הנוף
רציונאל: אחד ממקורות ההשראה הנוחים ביותר לכתיבה מכל סוג שהוא, הנו הנוף באשר הוא (סביבת בית הספר, הגן הציבורי וכד'). מופע הנוף מזמן נושאים רבים לכתיבה והתבוננות בו יכולה לעורר אצל התלמידים השראה לכתיבה.
סוג ההתנסות: מיומנות
שיעור הכנה: תיאור כתיבה באמצעות התבוננות בתמונת נוף
שיעור עוקב: הצגת תוצרי התלמידים ומסקנות לגבי כתיבה תיאורית
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: כתיבה בנוף פארק לכיש
השיעור פותח בידי המורות:לורה לויטן, אינה לרמן
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: פארק לכיש
דגשים והערות: מקום ובו התרחשויות רבות ומגוונות, היכולות לעורר כתיבה
דף העבודה: כתיבה בעקבות נוף
שם התלמיד/ה: ___________ בית ספר שקד
דף עבודה – כתיבה בעקבות נוף
התבוננו סביבכם. כעת אנו נמצאים __________________________
א. הכינו רישום בעקבות התבוננות בנוף.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ב. באמצעות הפריטים המופיעים ברישום חברו פיסקה – מספר משפטים על הנוף שהנכם רואים.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ג. הכינו פרסומת / כרזה על אשדוד בעקבות הנופים המגוונים שהנכם רואים (שפך נחל לכיש, חוף הים התיכון, נמל אשדוד וכד').