שם השיעור: כתיבת דיווח
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ד'
פרק הלימוד: סוגות כתיבה
מושג ותופעה: מאפייני דיווח, כתיבה
רציונאל: הכתיבה תהייה פשוטה יותר לתלמידים אם הדיווח יהיה על מצב או אירוע ממשי, שהם חווים, ולא דיווח מומצא דמיוני. כמו כן, כך יהיה קל יותר להעניק משוב לתלמיד על המידה בה כתיבתו משקפת את מה שחווה.
סוג ההתנסות: תרגול של תצפית, איסוף ממצאים וכתיבה
שיעור הכנה: העלאת ציפיות- מה נראה בחוף הים בהתאם לעונה? פעילות במים, מראה החוף, כמות האנשים, גיל האנשים. הצגת דף העבודה והסבר. חזרה על כללי התנהגות בזמן פעילות חוץ כיתתית.
שיעור עוקב: הילדים יציגו את הדיווח בפני הכיתה. בדיקה של הכתיבה מול מאפייני הדוח, שפי שמופיע בחוברות ובדיקה אם נמצאו נקודות נוספות לתצפית שלא חשבנו עליהן.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: כתיבת דיווח
השיעור פותח בידי המורות: לא נמסר
מבית הספר: יהודה הנשיא
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: איילת יוסט בן מרדכי
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חוף הים
דגשים והערות:
דף העבודה:
בחוף הים- כתיבת דיווח
דף עבודה לתלמיד
אתה נמצא בחוף ארבע העונות.
הסתכל סביבך, הבט צפונה, דרומה ומערבה.
כתוב בטבלה מה אתה רואה? אל תחסוך בפרטים, כתוב.
הפריט הממצאים
מראה החוף
כמות האנשים
גיל האנשים
סוכת המציל
פעילות במים
סכם: האם השערותייך התאמתו?הסבר ___________________________________________________________________________________________