שם השיעור: צלילים (מודעות פונולוגית) כבסיס לרכישת הקריאה
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ב
פרק הלימוד: תוכנית חינוכית יחידנית
מושג ותופעה: הצלילים: קמץ; פתח; חיריק; חולם; צירה-סגול; שורוק-קובוץ.
רציונאל: ערנות לקיום הצלילים היא תנאי חשוב והכרחי לרכישת הקריאה
סוג ההתנסות: איתור הצלילים בחפצים שונים
שיעור הכנה: הכרות עם צלילים באמצעות דפי עבודה, תמונות ומשחקים
שיעור עוקב: משוחחים על החוויה בחוץ כל תלמיד מציג מילה אחת שאיתר בשטח
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי