שם השיעור: משחק ההברות
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: א
פרק הלימוד: קריאה- מודעות פונולוגית
מושג ותופעה: הברות
רציונאל: הכיתה נמצאת בשלב למידת תהליך הקריאה. תרגול המודעות הפונולוגית בחוץ יקל על התלמידים למצוא דוגמאות לכל הברה וזאת בשונה ממשחק זיכרון
סוג ההתנסות: חיפוש מילים מהסביבה אשר מתחילות בהברות מוגדרות באמצעות משחק
שיעור הכנה: חזרה על הברות, חלוקת מילים להברות וצלילים, הכנה לקראת יציאה לחצר והסבר על המשחק
שיעור עוקב: הילדים יחפשו מילים נוספות שמתחילות עם צליל פותח נתון וכאשר בניגוד להתנסות בחוץ הם יכתבו במחברת את מילים, או יציגו בפנטומימה, או ייצרו או יצרו בפלסטלינה ועוד
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: משחק ההברות
השיעור פותח בידי המורות: גלית סקל, טלי נוראל
מבית הספר: שרת קריית אונו
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: שביט סער
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות: הפעילות מתבצעת באמצעות משחק: בריסטול גדול ומקושט - על גבי הבריסטול מצוירת "רכבת ההברות" כאשר בכל קרון יש את הצליל הפותח.
ניתן להוסיף לטבלה הברות נוספות.
דף העבודה:
משחק ההברות
1. לפניך טבלת הברות. בכל טור ישנו צליל פותח.
2. עליך לחפש מילים מהסביבה המתחילות באותו צליל הפותח ולכתוב במקום המתאים.
רשות- בחר צליל פותח רשום את בצליל הנבחר בטור הריק וחפש מילים מהסביבה וכתוב במקום המתאים.
חו ש לי ר רו