שם השיעור: קריאת שלטים
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: א'
פרק הלימוד: קריאה וכתיבה שימושיים
מושג ותופעה: מידע כתוב על גבי שלטים
רציונאל: בכיתה מתרגלים, בעיקר, קריאה מספרים ואילו בחוץ ישנה הזדמנות לקריאה של מידע רלוונטי לחיי יומיום, לקבלת מידע ולהתמצאות.
סוג ההתנסות: תרגול קריאה
שיעור הכנה: בדיקת הידוע לתלמידים אודות שלטים, תפקידם וסוגי המידע שבהם.
שיעור עוקב: חוויות התלמידים מהתרגול; ריכוז דוגמאות שנמצאו של מידע בשלטים; הגדרה של סוגי שלטים וחשיבותם
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: שלטים בקרבת בית הספר
השיעור פותח בידי המורות: מזל בן בכר, ארנה דנגוט, רונית רדמרד, שרון בבל – פור.
מבית הספר: רימלט, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: דניאלה רייך, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: הרחובות המקיפים את בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה: היכן נמצא השלט?
דף עבודה – היכן נמצא השלט?
א. נלך בקבוצות ברחובות סביב בית הספר.
ב. מצאו חמישה שלטים.
ג. קראו את הכתוב בהם.
ד. רשמו לכל שלט: היכן הוא נמצא ומה כתוב בו.
שלט 1 נמצא _________________ ובו כתוב: _________________________________
שלט 2 נמצא _________________ ובו כתוב: _________________________________
שלט 3 נמצא _________________ ובו כתוב: _________________________________
שלט 4 נמצא _________________ ובו כתוב: _________________________________
שלט 5 נמצא _________________ ובו כתוב: _________________________________