שם השיעור: כתיבה עניינית וכתיבה יצירתית
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ה'
פרק הלימוד: כתיבה
מושג ותופעה: כתיבה עניינית וכתיבה יצירתית לנוכח הנוף
רציונאל: ההתנסות בכתיבה מאפשרת לתלמידים להבין טוב יותר את המושגים.
סוג ההתנסות: תיאור נוף
שיעור הכנה: תיחום המרחב המתואר והסבר לתלמידים על אופן ביצוע הפעילות מחוץ לכיתה.
שיעור עוקב: השוואה בין שני סוגי הכתיבה, הסבר של המושגים כתיבה עניינית וכתיבה יוצרת, עמידה על ההבדלים ואופן השימוש בהם על סמך ההתנסות.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: כתיבה עניינית וכתיבה יוצרת
השיעור פותח בידי המורות: יהודית פרטוש
מבית הספר: חמדת מיתר
במסגרת: השתלמות
בהנחיית: דניאלה רייך
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות: כל תלמיד מבצע את שני סוגי הכתיבה
דף העבודה:
תיאור ענייני ותיאור יצירתי
קבוצה א: תיאור ענייני
1. הביטו אל הנוף שלפניכם ונסו לתאר אותו תיאור ענייני
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. הביטו אל הנוף שלפניכם ונסו לתאר אותו תיאור יצירתי (אישי)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. באילו מצבים ומקומות נשתמש בתיאור ענייני ובאלו נשתמש בתיאור יצירתי?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
עבודה מהנה!