שם השיעור: אני כותב מעשייה
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ו' - חינוך מיוחד
פרק הלימוד: ספרות- סוגת הסיפור העממי
מושג ותופעה: כתיבת סיפור עממי עפ"י חוקי אולריק
רציונאל: כתיבת מעשייה עפ"י כללים, היא למעשה יישום של כל מה שנלמד בכיתה בנושא זה והיא מאפשרת חיזוק של תהליך הלמידה
סוג ההתנסות: כתיבת מעשייה עפ"י כללים.
שיעור הכנה: קריאה על תולדות הפארק באתר של עיריית נתניה באינטרנט, ביקור בפארק באופן פרטי . לימוד המושגים הבאים: סיפור עממי, מעשייה, חוקי אולריק (חוק הפתיחה והסיום, אל זמן ואל מקום, משאלה כמוסה, מוטיב על טבעי,חוק הקיטוב, חוק החזרה והשילוש, דיאלוג) חוקי כתיבה, תרשים זרימה. התנסות בניתוח סיפורים עממים שונים וכן התנסות בכתיבה עפ"י תרשים זרימה שהתבסס על חוקי כתיבה.
שיעור עוקב:
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
אני כותב מעשייה
שם השיעור: אני כותב מעשיה
השיעור פותח בידי המורות: לבנה מלר ואורנה שטרן
מבית הספר: "איתמר" נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: אילן בן זאב
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: ספרות - חינוך לשוני
דגשים והערות: כתיבת מעשייה עפ"י כללים, היא למעשה יישום של כל מה שנלמד בכיתה בנושא זה.
בהתנסות בפארק הילדים יכתבו באופן עצמאי, מעשייה משל עצמם, תוך התבססות על כללי חוקי הכתיבה שנלמדו בכיתה.
דף העבודה: (חסר)