שם השיעור: שפה בשלולית החורף
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ב'
פרק הלימוד: תוכנית לימודים בשפה
מושג ותופעה: כתיבת תצפית
רציונאל: הנושא הנבחר הוא כתיבת תצפית על הנוף על מנת לעודד פיתוח דמיון ומגוון רחב של אפשרויות כתיבה.
סוג ההתנסות: תצפית וכתיבה
שיעור הכנה: רקע והסבר על המקום, הכנה לכתיבה מחוץ לכיתה, הכנה לכתיבה מחוץ לכותלי הכיתה, הכנה להתמודדות עם הסביבה ומגוון גירויים.
שיעור עוקב: תוך התייחסות לאופן איסוף הממצאים ועיבודם, המעבר מהממצאים אל המופשט והקישור ליחידת ההוראה הבאה.
הקראת התצפית בכיתה, דיון בעקבות הנושאים העולים מתוך פעילות
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: שפה בשלולית החורף
השיעור פותח בידי המורות: עינת אבגי, פרלה יזרעאלי
מבית הספר: איתמר, נתניה
במסגרת: השתלמות
בהנחיית: אילן בן זאב
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: שלולית התורף
דגשים והערות: עריכת תצפית על הנוף - התלמידים יתבוננו על הנוף ויכתבו תצפית. אפשר לצרף מפה או איור של המיקום וכן תמונה של התופעה. ההתנסות מעודדת שימוש בדמיון.
דף העבודה:
בית ספר "איתמר" נתניה
כיתות ב'
פעילות שפה בשלולית החורף
התבוננו סביבכם וכתבו תצפית על הנוף.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
קראו את התצפית שלכם:
1) מצאו הפכים וצבעו אותם באדום
(דוגמא: קטן – גדול)
2) מצאו פעלים וצבעו אותם בכחול.
(דוגמא: שר, הולכת, עומד)