שם השיעור: מקורות השראה לכתיבה
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ג' – ד'
פרק הלימוד: עולמות שיח, סוגות ותת-סוגות
מושג ותופעה: כתיבה לנוכח תופעות בנוף.
רציונאל: כדי להניע את התלמידים לכתוב וכדי לכוון אותם לסוגות השונות, אנו זקוקים לעתים לגורמי השראה ועניין. השטח מזמן לנו עניין רב העשוי לעודד את התלמידים לכתיבה ויצירה. כתיבה זו המבוססת על איסוף ממצאים תאפשר לתלמידים לעבד את הממצאים והחוויות לסוגות השונות.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: הצגת מרחב הלימוד
שיעור עוקב: הצגת תוצרי התלמידים המעובדים
פיתוח ולווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: ציור נוף
השיעור פותח בידי המורות: תהילה
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות חדר מורים
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: תשס"ה
תחנת הלימוד: הדיונה הגדולה
דגשים והערות: במסגרת יום מערכת
דף העבודה: לצייר את הדיונה
בית הספר "שקד, רובע י"ג אשדוד שם הצייר: ______
לצייר את הדיונה
1. בחר נקודת תצפית על הדיונה וסביבתה
2. סדר את עמדת הציור כך שחומרי הציור ודף הציור יהיו נוחים וזמינים
3. בחר את הצבעים בהם אתה רוצה לצייר
4. לפני שתתחיל לצייר התבונן שוב בנוף והגדר לעצמך בהתאם למושגים שנלמדו בכיתה מהו מבנה הציור והאופן שבו הצבעים ישרתו נושא זה.
5. צייר
6. אל תשכח לחתום ולכתוב את התאריך