שם השיעור: התמצאות במידע ללקוח בבנק
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: מבוגרים - כיתת אולפן
פרק הלימוד: הכרת הלשון העברית
מושג ותופעה: קריאה והבנה של שלטים וטפסים
רציונאל: העולים החדשים מקבלים חשבון בנק בהגיעם לארץ אך אינם מתמצאים בתפקוד בבנק ובניהול כספיהם דרך הבנת השפה, השלטים והמחלקות השונות בו.
סוג ההתנסות: התנסות
שיעור הכנה: לימוד מושגים בסיסיים הקשורים לפעילות בבנק, כגון: פתיחת חשבון, פקיד, אשנב, חתימה, זכות, בהתאם להנחיות שיינתנו ממנהל הבנק.
שיעור עוקב: סיכום ההבנה והתפקוד בסביבת הבנק, בהתאם לצרכים שונים.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: התמצאות עולים בבנק בחדרה
השיעור פותח בידי המורות: ישראלה שוורץ, יעל שרף
מבית הספר: אולפן חדרה
במסגרת: השתלמות מרפ"ד חדרה
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2001
תחנת הלימוד: בנק לאומי חדרה
דגשים והערות:
דף העבודה: התמצאות בבנק
דף עבודה – התמצאות בבנק
כל תלמיד יקבל שלוש משימות:
1. גשו למחשב. בדקו את היתרה בחשבונכם וסמנו X במקום המתאים. האם אתם נמצאים ביתרת זכות או חובה. בדקו האם התשובה במסוף היא בעברית או ברוסית.
2. גשו למחלקת הלוואות ובקשו הלוואה. סמנו את התשובה הנכונה: ביקשתם הלוואה ע"ס 5,000 ₪ והפקיד ביקש מכם:
א. להביא ספר בעברית
ב. למלא טופס ולחתום עליו
ג. לעשות בדיקות רפואיות
3. מלא את הטופס שפקיד ההלוואות נתן לך. יש למלא פרטים אישיים, כפי שנלמד בכיתה (ניתן להיעזר בפקיד או במורה). האם מילוי הטופס מורכב מדי?
האם קיבלתם את ההלוואה? כן/לא
עם סיום המשימות, אפשר להתנסות בקריאה והבנת הכתוב בחלק מהדלפקים.