שם השיעור: זיהוי שורשי מילים
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ה' (חינוך מיוחד)
פרק הלימוד: שורשים ומשפחות מילים
מושג ותופעה: שורשים של מילים המיוצגות בבית הספר
רציונאל: תרגול של זיהוי מילים ושורשי מילים באמצעות משחק מטמון. התלמידים צריכים להגיע לתחנות בבית הספר על פי שורש מילים נרמז, כגון הרמז ס.פ.ר לספרייה. המשחק מתרגל את יכולת הזיהוי של שורשים ומחליף דפי עבודה 'יבשים' בכיתה.
סוג ההתנסות: תרגול במשחק
שיעור הכנה: לימוד שורשים ומשפחות מילים
שיעור עוקב: הבנת המושגים הנלמדים
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: משחק זיהוי שורשים
השיעור פותח בידי המורות: לבנה מלר, אורנה שטרן
מבית הספר: איתמר, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אורית אנלברג, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה: חפש את המטמון
דף עבודה – חפש את המטמון
קבוצה מס' ____ צבע ______ שמות הילדים __________ _____________ ___________
1. צאו לתחנה מס' 1 – זהו מקום בביה"ס שבשמו יש את השורש ס.פ.ר. כשתגיעו לתחנה חפשו את משימה מס' 1 (ליד הדלת) ומלאו את הטבלה הבאה:
שורש משפחת מילים
2. צאו לתחנה מס' 2 – זהו מקום בביה"ס שבשמו יש את השורש ז.כ.ר. כשתגיעו תחנה חפשו את משימה מס' 2 (ליד הדלת) ומלאו את הטבלה הבאה:
שורש משפחת מילים
3. צאו לתחנה מס' 3 – זהו מקום בביה"ס שבשמו יש את השורש ח.ש.ב. כשתגיעו לתחנה חפשו את משימה מס' 3 (ליד הדלת) ומלאו את הטבלה הבאה:
שורש משפחת מילים
4. צאו לתחנה מס' 4 – זהו מקום בביה"ס שבשמו יש את השורש מ.ד.ע. כשתגיעו לתחנה חפשו את משימה מס' 4 (ליד הדלת) ומלאו את הטבלה הבאה:
שורש משפחת מילים
5. צאו לתחנה מס' 5 – זהו מקום בביה"ס שבשמו יש את השורש ש.מ.ר. כשתגיעו לתחנה חפשו את המטמון !!!
כל הכבוד!!! אתם יודעים להשתמש בשורשים ולמצוא משפחות מילים.