שם השיעור: עידוד קריאה
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: א'
פרק הלימוד: מיומנויות קריאה
מושג ותופעה: רבדים בחורש, שכנות, סיפור
רציונאל: השיעור בחוץ במקביל לקריאת הסיפור מאפשר לתלמידים לערוך הקבלה בין בני האדם לטבע ולחקור את נושא השכנות דרך היבטים שונים. התלמידים ילמדו מהטבע כיצד ניתן לחיות ביחד.
סוג ההתנסות: תצפית, השוואה, משימת מחשבה.
שיעור הכנה: קריאת הסיפור "דירה להשכיר", דיון בנושא שכנות, חיים יחד.
שיעור עוקב: הכנת מתכון לחיים משתופים המבוסס על הממצאים מהשטח.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: עידוד קריאה
השיעור פותח בידי המורות: נועה בן סימון, דליה שטרית
מבית הספר: פינסקר קריית אתא
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: דניאלה
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: חורש טבעי
דגשים והערות: יש לשים דגש ולהפנות את תשומת לב הלמידים לרבדים השונים של החורש (עשבוני, שיחים, מטפסים, עצים) ולבעלי החיים השונים שנמצאים בכל רובד.
דף העבודה:
שכנות טובה
דירה להשכיר וחיים בחורש
השלם את הטבלה בעזרת התרמילון
קומות חורש טבעי "דירה להשכיר"
ראשונה
שניה
שלישית
רביעית
חמישית
תרמילון:
עשבוני, חתולה כושית, שיחים, יונה, תרנגולת, עצים, קוקיה, סנאית, מטפסים.
חשוב וענה:
מה מאפיין את השכנות בכל אחד מהרבדים?