שם השיעור: מילות תואר לעצים
מקצוע הוראה: לשון והבעה
כיתה: ב'
פרק הלימוד: מילות תואר
מושג ותופעה: מילות תואר לתיאור העצים בקרבת בית הספר
רציונאל: למידת מילות תואר חדשות תוך קישורן לאובייקט המתואר (עצים). נבחר לתאר עצים כיוון שזהו נושא הנלמד במסגרת הוראת המדעים, לשם אינטגרציה בין מקצועות הלימוד.
סוג ההתנסות: חקירה ותרגול
שיעור הכנה: מילות תואר המוכרות לתלמידים לתיאור חפצים בכיתה.
שיעור עוקב: איסוף חוויות תלמידים מהתרגול; הקראת טקסטים שנכתבו בהתנסות; ריכוז מילות התואר שבהן נעשה שימוש; בדיקת הבנה של משמעות המילים החדשות.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: תיאור עצים בסביבה
השיעור פותח בידי המורות: נאוה שאול, הילדה זילכה, מרקוביץ שרי ואורנה פרידמן
מבית הספר: יונתן, נתניה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אילן בן זאב, הצוות הדידקטי
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: שדה הבור
דגשים והערות:
דף העבודה: תיאור עצים בשדה הבור
שם: ______________
תאריך: ___________
דף עבודה – תיאור עצים בשדה הבור
חקרו את העצים והשלימו את מילות התואר בטבלה:
עץ מספר 1 עץ מספר 2
גובה (נמוך, בינוני, גבוה) ניתן למדוד בצעדים, לספור ולהשוות
נוף (צר, רחב, גבוה, מחודד, מעוגל, צפוף)
שפת העלים (משונן, תמים). צורת העלה (דמוי לב, נוצה, מחט)
גזע (חלק, מחוספס)
פרי (גדול, קטן, צבעוני, ריחני, מחוספס, חלק)
פרח
אתגר:
בחרו עץ וכתבו מספר משפטים המתארים את העץ, תוך שימוש במילות התואר שהשתמשתם בטבלה ושנלמדו בכיתה. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________