שם השיעור: מדידת טמפרטורות
מקצוע הוראה: גיאוגרפיה
כיתה: ו'
פרק הלימוד: מזג אוויר
מושג ותופעה: טמפרטורה בשעות ובימים שונים.
רציונאל: יכולת למדידת טמפרטורה מחוץ לכיתה להמחשת הנושא.
סוג ההתנסות: תרגול
שיעור הכנה: לימוד המושגים המרכזיים
שיעור עוקב: השוואת הנתונים שנאספו המדידות השונות לאקלים ים תיכוני והסקת מסקנות
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מדידת טמפרטורה בחצר
השיעור פותח בידי המורות: עטרה מנדה
מבית הספר: יונתן, נתנייה
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אילן בו זאב
בשנת: 2006
תחנת הלימוד: חצר בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה: מזג האוויר במישור החוף
שם התלמיד: _______________
כיתה: ___________________
מדידת נתונים
א. שהו בתחנה זו כ – 10 דקות.
ב. קבלו את מדי החום מהמורה, בתום הפעילות החזירו אותם.
ג. מדדו את הטמפרטורה ורשמו את הנתונים בטבלה שלפניכם:
השעה טמפ' במעלות צלסיוס מראה השמיים
בהירים
מעוננים חלקית
מעוננים
ד. ציירו במקום המתאים את מראה השמיים:
ה. הקיפו בעיגול את ההגדרה הטובה ביותר למראה הקרקע: יבשה / רטובה / רטובה עם שלוליות.
ו. שימו לב לרוח הנושבת, סמנו ב + את מצב הרוח נכון להיום.
אין כמעט רוח נושבת רוח קלה נושבות רוחות חזקות נושבות סופות חול
ז. השלימו את המשפטים הבאים:
1. החודש שבו אנו נמצאים כעת הוא _________________________
2. עונת השנה היא _____________________________________
3. האם ירדו המשקעים (גשם) היום או ביומיים האחרונים? כן /לא