שם השיעור: יחידות הנוף בשרון ושימושי האדם
מקצוע הוראה: גיאוגרפיה
כיתה: חטיבת ביניים
פרק הלימוד: השרון
מושג ותופעה: מאפייני יחידות הנוף בשרון ושימושי אדם: חקלאות, תחבורה, יישובים
רציונאל: ניתוח והבנה של הקשרים בין תנאי הסביבה לבין אופן השתלבותו של האדם במרחב.
סוג ההתנסות: בדיקת סוג הקרקע ופעילות האדם בה
שיעור הכנה: העלאת השאלה לגבי השפעת הגיאומורפולוגיה של השרון על השתלבות האדם במרחב?
שיעור עוקב: סיכום הממצאים מהשטח והבנת הקשר בין מרכיבי הנוף לפעילות האדם במרחב.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: פעילות האדם ביחידות הנוף בשרון
השיעור פותח בידי המורות:
מבית הספר: בית יעקב
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת:
תחנת הלימוד: שמורת נחל פולג
דגשים והערות:
דף העבודה: האדם בשטח
שמורת נחל פולג (מזרח – מערב)
1. התבוננו בשטח והשלימו על גבי השרטוט את פרטי הנוף השונים הנראים בתחנות השונות
יש להוסיף שרטוט של חתך מזרח-מערב לאורך נחל פולג
ניתן לצרף מפה של שמורת פולג
2. אספו דגימה של הקרקע בתחנות הסיור ותארו את פני השטח:
תחנה תיאור פני השטח דוגמת קרקע
1 האבוס המזרחי
2 תל פולג
3 האבוס המערבי
4 מכון וינגיט
3. האם ניתן להצביע על קשר בין מאפייני יחידות הנוף לבין שימושי האדם?
תחנה מאפייני יחידת הנוף שימושי אדם קשר
1 האבוס המזרחי
2 תל פולג
3 האבוס המערבי
4 מכון וינגיט