שם השיעור: שימושי קרקע לצורכי תיירות ופנאי
מקצוע הוראה: גיאוגרפיה
כיתה: ו'
פרק הלימוד: מישור החוף
מושג ותופעה: שימושי קרקע מגוונים כפי שנצפים בנוף
רציונאל: המרחב העירוני מחולק למרחבי משנה שונים לפי שימושי הקרקע הנעשים בהם. במרחב העירוני של אשדוד מוקצים שטחים לצורכי תיירות ופנאי. השיעור יעסוק במאפייני השטחים הללו ובתשתית התיירותית המקומית
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: הצגת השאלה: מה הופך אתר כיעד לתיירות, נופש ופנאי?
שיעור עוקב: מאפייני שימושי הקרקע לצורכי תיירות ואופייה של התיירות המקומית
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור פארק לכיש כאתר נופש
השיעור פותח בידי המורות: אתי אלטחן
מבית הספר: שקד, אשדוד
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2005
תחנת הלימוד: פארק לכיש, אשדוד
דגשים והערות:
דף העבודה: פארק נחל לכיש
דף עבודה – פארק נחל לכיש
שמי: __________
התבוננו סביבכם בפארק וענו על השאלות הבאות:
1. מהם הגורמים שלדעתכם מושכים מבקרים לפארק לכיש?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. אלו פעולות נעשו בפארק על מנת למשוך מבקרים?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. התבוננו בצידו הצפוני של הנחל. כתבו את שימושי הקרקע בצד זה
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. מהם חסרונות המקום כאתר נופש?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. מה תוכלו להסיק על השילוב בין הריאה הירוקה לבין אזור הנמל והתעשייה הסמוך?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. מה הייתם מציעים לשפר בפארק או להוסיף לו? כתבו הצעות.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________