שם השיעור: ברכת האילנות
מקצוע הוראה: דינים
כיתה: ד'
פרק הלימוד: ברכת האילנות בחודש ניסן
מושג ותופעה: אילנות מאכל פורחים
רציונאל: התלמידים יזהו את אילנות המאכל הפורחים, עליהם מברכים בניסן, ויברכו את הברכה.
סוג ההתנסות: חקירה והתנסות
שיעור הכנה: סוגי עצים המוכרים לתלמידים
שיעור עוקב: סיכום מאפייני האילנות ודיון במהותה של הברכה
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: ברכה לעצים בגינה ליד בי"ס
השיעור פותח בידי המורות: זהבה פלאח, ניקול זאן – ב"ב, גלי הוכברג, רחל קופילביץ – בית חנה
מבית הספר: בית יעקב
במסגרת: השתלמות בית ספרית
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת:
תחנת הלימוד: גינה ברחוב בן זכאי פינת הירש, ליד בית הספר
דגשים והערות:
דף העבודה: ברכת האילנות
דף עבודה – ברכת האילנות
1. גשו לפינת הרחובות בן זכאי הירש בגן הציבורי והתחלקו לקבוצות.
2. כל קבוצה תלקט מכל סוגי העצים: עלים, פרחים, פירות וכד'.
3. השלימו את הטבלה שלפניכן:
העץ גזע עלה פריחה פרי ריח
א
ב
ג
ד
4. חשבו ותארו לאיזה סוג שייך כל עץ?
א.
ב.
ג.
ד.
5. אם זיהיתם שני עצי מאכל בפריחתם, התכנסו יחד עם חברי הכיתה וברכו את הברכה:
"ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם, שלא חיסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות ונאות כדי להנות בהן בני אדם".
6. האם יש לכם שאלות?