שם השיעור: נתינה
מקצוע הוראה: דינים
כיתה: חטיבת ביניים
פרק הלימוד: בין אדם לחברו
מושג ותופעה: נתינה
רציונאל: הנתינה היא מושג מרכזי, המופיע בחיי יומיום והקשור למצוות שונות כגון : צדקה, הפרשת חלה. המושג לתת מובן בפשט אך חקירת הנתינות השונות תגלה לתלמידים כי הנתינה מתקיימת בכל תחומי החיים והיא משפרת את איכות החיים.
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה: סיעור מוחין מהי נתינה? ומתי היא מתרחשת?
שיעור עוקב: הכללה והגדרה מהי נתינה
פיתוח ולווי: מנהלת הטיולים
מערך שיעור
שם השיעור: נתינה
השיעור פותח בידי המורות: צוות ההשתלמות
מבית הספר: ממלכתי דתי, מיתר
במסגרת: השתלמות מנהלים וצוות מוביל מחוז דרום
בהנחיית: רן יסוד, מנהלת הטיולים
בשנת: 2003
תחנת הלימוד: המרכז המסחרי במיתר
דגשים והערות:
דף העבודה: חפש את הנתינה
בית הספר שם התלמיד ___________
חפש את הנתינה
לפניכם רשימת מבנים ומוסדות במרכז המסחרי, בדקו היכן "נותנים" מבלי לצפות לתמורה. בכל מקום שמצאתם "נתינה" ציינו האם הייתה תמורה (כספית או חומרית).
נתינה תמורה
סופרמרקט
קופת חולים
משמר אזרחי
חנות פרחים
מתקן לאיסוף בקבוקים
בית חב"ד
נסחו במילים שלכם מהי נתינה ומהם התנאים בהם היא מתקיימת?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________