שם השיעור: מעבר חצייה
מקצוע הוראה: זהירות בדרכים
כיתה: ד'
פרק הלימוד: זהירות בדרכים
מושג ותופעה: חציית כביש במעבר חצייה
רציונאל: לימוד באמצעות תרגול של הדרך הבטוחה לחצות כביש, עם ובלי מעבר חצייה ולצד רכבים חונים.
סוג ההתנסות: תרגול
שיעור הכנה: שאלות לתלמידים לגבי מעברי הכביש שעליהם לחצות בדרכם לבית הספר
שיעור עוקב: איסוף חוויות התלמידים מההתנסות וסיכום דרכי ההתנהגות הנכונות
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: חציית כביש
השיעור פותח בידי המורות:חביב אללה חסן ושחאדה סאדק
מבית הספר: חטיבת ביניים כפר כנא
במסגרת: השתלמות רכזי טיולים
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2003
תחנת הלימוד: כפר עין מאהל
דגשים והערות: מפגש רחובות ללא תנועת רכבים רבה
דף העבודה: מעבר חצייה
דף עבודה – מעבר חצייה
תאריך ____________ שם התלמיד _____________
ענה על השאלות הבאות: (לאחר התצפית בכביש):
1. מהו מעבר חצייה? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. ציירו צומת:
3. ציירו את הסימנים שבכביש:
4. הסתכלו על מעבר החצייה וכתבו מה אנשים עושים? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. הסתכלו על המעבר ותכתבו מה המורה עושה? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. מהם השלבים בחציית כביש? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. מה היה נכון בחציית כביש ומה לא היה נכון? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________