שם השיעור: מסלול הזה"ב שלי
מקצוע הוראה: זהירות בדרכים
כיתה: ה'
פרק הלימוד: זה"ב
מושג ותופעה: בטיחות, זה"ב, מסלול הליכה.
רציונאל: הטמעת הנושא הנלמד בכיתה במסגרת שיעורי זה"ב והבנתו, סיוע בבטיחות בדרכים ותפיסת המרחב.
סוג ההתנסות: תרגול
שיעור הכנה: שיחה אודות מפגעים וסכנות בדרך מהבית לבית הספר.
שיעור עוקב: הצגת התוצאות על פי דף העבודה ודיון עליהן.
פיתוח וליווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: מסלול הזה"ב שלי
השיעור פותח בידי המורות: שריד עדנה, שרת גלית ושילן לילך
מבית הספר: איתמר, נתניה
במסגרת: השתלמות למידה מחוץ לבית הספר
בהנחיית: אילן בן זאב
בשנת: 2007
תחנת הלימוד: אינדיווידואלי: הדרך מהבית לבית הספר
דגשים והערות: התלמידים יבצעו למידה על הדרך מביתם לבית הספר באמצעות משימות מנחות.
דף העבודה:
מסלול הזה"ב שלי
יום יום אנו שומעים בכל אמצעי התקשורת על תאונות בהם מעורבים ילדים.
דף עבודה זה רוצה לבדוק האם אנו בטוחים בדרכנו לבית הספר:
שם הרחוב בו אני גר_______________________
המסלול בו אני עובר בוקר בוקר מביתי לבית הספר "איתמר" הוא:
מרחוב_________________אני פונה ימינה/שמאלה לרחוב__________________
ואז פונה ימינה/שמאלה לרחוב_______________________ושוב ימינה/שמאלה וממשיך לרחוב ________________________ואז הגעתי לרחוב ________________ובו ממוקדם בית הספר שלנו "איתמר".
בדרכי הבחנתי במספר תמרורים, (כתוב את שמו של התמרור או צייר אותו):
1. ______________________ משמעותו ______________________
2.______________________ משמעותו______________________
3.______________________ משמעותו______________________
4._____________________ משמעותו_______________________
הקיפו את התשובה הנכונה:
? הרחובות בהם אני פוסע רחבים/צרים.
? המדרכה רחבה/צרה.
? כמות התנועה העוברת בכביש רבה/מעטה.
? עברתי בדרכי _________ מעברי חצייה.
? כשאני מתקרב לביה"ס, אני פוגש בבוקר את משמרות הזה"ב במעבר החצייה ברחוב______________ וברחוב__________________
לסכום:
מבחינה בטיחותית, האם אתה מוגן בדרכך לביה"ס? הסבר____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
האם ישנם מפגעי בטיחות בדרך, פרט מה הם?
________________________________________________________________
_______________________________________________________
כיצד לדעת לדעתך יש לשפר מפגעים אלו?
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
עבודה נעימה!!