שם השיעור: לחצות צומת
מקצוע הוראה: זהירות בדרכים
כיתה: ג' – ד'
פרק הלימוד: הדרך הבטוחה
מושג ותופעה: צומת
רציונאל: למידת עקרונות הזהירות בדרכים מורכבת מלימוד הכללים ותרגולם. אחת הדרכים בלימוד כללי הבטיחות היא מעקב וחקירה של התלמידים אחר התנהגות הולכי רגל והגדרה של כללים (בשפה של התלמידים).
סוג ההתנסות: חקירה
שיעור הכנה:
שיעור עוקב: הצגת הממצאים וקביעת עקרונות לפני תרגול
פיתוח ולווי: הצוות הדידקטי
מערך שיעור
שם השיעור: לחצות צומת
השיעור פותח בידי המורות: חנה, דינה ושולה
מבית הספר: טבנקין, בת-ים
במסגרת: השתלמות רכזי טיולים
בהנחיית: אסף זלצר, הצוות הדידקטי
בשנת: 2002
תחנת הלימוד: צומת הרחובות ש"י עגנון שאול המלך
דגשים והערות:
דף העבודה: איך חוצים נכון צומת?
בית הספר טבנקין, בת-ים תאריך: _______________
שם התלמיד: ___________
איך חוצים נכון צומת?
הגיעו אל מפגש הרחובות ש"י עגנון ושאול המלך (כאן קרוב אל בית הספר)
חלק א':
1. הביטו אל הצומת ותארו מה אתם רואים בה על פי הנתונים הבאים:
מספר מעברי חציה; כמה רמזורים; כמה מדרכות; כמות המכוניות והאנשים ועוד
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. ציירו את התמרורים שאתם רואים בצומת (במקום בו אתם עומדים)
3. גשו אל אחד האנשים (מבוגרים, סבא-סבתא) שחצו את הכביש, פנו אליהם בנימוס והציגו להם את השאלות הבאות:
א. מדוע חצית את הכביש? ____________________________________________
ב. היכן חצית את הכביש? ומדוע. _______________________________________
ג. באיזה תמרורים או אמצעים השתמשת כדי לחצות את הכביש? ________________
ד. באלו חושים השתמשת בחציית הכביש? ________________________________
4. מחקירת הצומת ומהראיון נסו לנסח כלל אחד לחציה נכונה של הצומת :
__________________________________________________________________________________________________________________________________