אנשי חינוך יקרים,
אנו חיים בעידן של מציאות משתנה ושל התפתחות טכנולוגית מואצת. הבוגר העתידי של מערכת החינוך יתנסה, כנראה, בהשתלבות במעגלים חברתיים ומקצועיים רבים ומגוונים. אנחנו מחנכים את הבוגרים שלנו לקראת מציאות החיים שהם הולכים לפגוש כאשר אין לנו ידיעה מוחלטת מה תהיה אותה מציאות חיים. על כן החשיבות העצומה שבהקניית מיומנויות חברתיות, כישורי הסתגלות לעולם משתנה ובעיקר ערכים – גיבוש מערכת ערכית שתספק עוגן של יציבות ושתאפשר לצעירים לייצב את החברה ואת הקהילה שבהן הם חיים כמקום טוב יותר.
משרד החינוך מתמקד השנה ביעד מרכזי: צמצום פערים לימודיים, חברתיים ורגשיים, בהבנה שילד בעל חוסן רגשי וחברתי פנוי ללמידה ולמימוש עצמי. השאלה המרכזית העומדת בפני מינהל חברה ונוער במחוז ירושלים בעת זאת היא כיצד מחזקים את תחושת המסוגלות, את הביטחון העצמי, את הדימוי העצמי, את האמונה ביכולות ואת יכולת הלמידה העצמאית של הבוגר במטרה להכין אותו לחיים מלאי משמעות.
הפדגוגיה החברתית נותנת מענה לשאלה זו שכן היא מאפשרת:
• הקניית מיומנויות חברתיות
• חינוך לערכים.
אתר מינהל חברה ונוער, כמוקד מתוקשב, מאגם בתוכו את כלל התכנים, התוכניות ודרכי הפעולה של מינהל חברה ונוער לקידום חינוך חברתי ערכי ברשויות ובבתי הספר. האתר מספק במה ללמידת עמיתים ולשיתוף בידע המצטבר אצל כלל בעלי התפקידים.
כמו כן, האתר מאפשר להאיר מטרות ויעדים חברתיים ערכיים באבני הדרך של המשרד. התפיסה ההוליסטית של החינוך – הפועלת לשילוב ערכים, מיומנויות והישגים לימודיים – באה לידי ביטוי באבני הדרך במחשבה שהן יתרמו לעיצוב דמותו של בוגר מערכת החינוך.
אנו מקווים כי האתר יסייע בידכם לקדם את החינוך החברתי ויקנה לכם כלים אפקטיביים לקידום העשייה החינוכית ערכית במסגרות החינוך שאתם מובילים.
בברכת שנה של עשייה חינוכית משמעותית,
דרורה הרמן