"דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד" ("It takes a village to raise a child"), כך הטמיעה הילארי קלינטון את המשפט שמשמעותו היא, ששותפים רבים חוברים יחדיו ומשפיעים על חינוכו של כל ילד/ ה נער/ה. משמעותו העמוקה יותר של המשפט מתייחסת בעיקר לעובדה, כי מלאכת החינוך הינה מלאכה מורכבת וכבדת אחריות, ולכן חשוב שתיטול בה חלק הקהילה כולה- ה"כפר השלם" של ימינו.
כמנהלת חברה ונוער במחוז המרכז יחד עם הצוות החינוכי המקצועי והמסור אנו מאמינים ברוח זו , פועלים ועושים את המיטב ליצירת שותפויות מפרות ומשמעותיות בין צוותי החינוך בבתיה"ס וברשויות.
פעילות מינהל חברה ונוער המחוזית מתקיימת מבוקר עד ערב, במהלך כל חודשי השנה ובכל 56 הרשויות במחוז המתפרסות מגדרה עד חדרה. לכל מגזר תכניות מותאמות (לחברה היהודית על כל גווניה ולחברה הערבית).
אנו רואים עצמנו מחויבים לחינוכם הערכי- חברתי- קהילתי של כל נער ונערה ברחבי המחוז, בשיתוף כלל הגורמים על הרצף החינוכי.
על מנת לטפח את ההתפתחות האישית של כל נער/ נערה בהיבטים של הזהות האישית, גיבוש הערכים, ההתנהגות הערכית- מוסרית והמעורבות החברתית, אנו פועלים במספר תחומים בזירה הבית ספרית ובזירה הרשותית, זו לצד זו.
מסגרות הפעילות שלנו הן:
· חינוך חברתי קהילתי תלמידים ונוער
· של"ח וידיעת הארץ
· הכשרה וטיפוח של מנהיגויות- בשלושה מעגלים מרכזיים: בית ספרי, רשותי ומחוזי.
· הכשרה וליווי של בעלי תפקידים ברשויות ובבתיה"ס - הכשרות המקצועיות וקהילות הלמידה פועלות במרחבים השונים בהנחיית בעלי תפקידים במחוז (ממונים, רפרנטים, מנחים מחוזיים ומדריכים),כל זאת בליווי מקצועי של מרכז ההדרכה המחוזי.
אנו סבורים, בדומה לדבריו של נמרוד אלוני כי דרך זו, מהווה אמצעי ל"פתח בוגרים אשר יגיעו למיטבם בשלושה היבטים מרכזיים של חייהם: כיחידים המממשים את הפוטנציאל שגלום בהם, כאזרחים מעורבים ותורמים בחברה, וכבני אנוש המרחיבים את אנושיותם ומעצבים אותה מתוך זיקה להישגי התרבות האנושית " ("החינוך ההומניסטי במבחן האקטואליה", נמרוד אלוני)
אני קוראת לכל איש חינוך באשר הוא, להיעזר בחומרים המוצעים באתר וליצור קשר עם בעלי התפקידים במחוז לצורך יצירת שיתופי פעולה.
בברכת עשייה שיש לה משמעות ומשמעות שיש בה עשייה
ויקי ניצן
מנהלת מינהל חברה ונוער
מחוז מרכז