בפברואר 2014, החליטה הממשלה על מדיניות חדשה לקידום שילובם המיטבי של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. בהתאם לכך, גיבש משרד החינוך דרכי פעולה חדשות: צמצום וסגירה של תכניות מבדלות, מתן מענים בהתאם לחוזקות, לצרכים ולכישורים אינדיווידואליים – ולא קולקטיבית, חיזוק מעורבות הורים במערכת החינוך.
הפעולות המרכזיות ברמה משרדית:
- רב גוניות בקרב יוצאי אתיופיה על ידי ביטול תכניות מבדלות במערכת החינוך ומתן מענה על פי הצורך.
- שילוב מיטבי של תלמידים יוצאי אתיופיה באגפי הגיל ולא באגף לקליטת עליה.
- חיזוק התא המשפחתי ומעורבות פעילה של ההורים במערכת החינוך.
- צמצום פערים לימודיים בכל שלבי הגיל.
- מצוינות ומנהיגות, עלייה במספר התלמידים המשתתפים בתכניות למצוינות.
- שילוב מורשת יהדות אתיופיה בתחומי הדעת השונים והטמעתו במערכת החינוך.
מינהל חברה ונוער, כאחראי לחינוך הערכי-חברתי-קהילתי לכלל בני הנוער, יפעל לטיפוח כישורים אישיים-חברתיים וכישורי מנהיגות בקרב ילדים ובני נוער בני העדה, בקבוצות משולבות.
עוד בנושא...
התכנית הלאומית להשתלבות ישראלים יוצאי אתיופיה בחינוך בלתי-פורמלי