
השפעתם של אירועים דרמטיים המלווים את הציבור הישראלי, אינה פוסחת על ילדי הגן. הילדים חשופים לאמצעי התקשורת השונים ולתגובות המבוגרים במשפחה ובקהילה. הם חשופים באופן לא מבוקר לתכנים ולרגשות סוערים ובחלק מהמקרים, לצערנו, הילדים שותפים לאירועים עצמם. הם נדרשים להתמודד עם תכנים ואירועים מורכבים: פיגועים המעוררים חרדה ומאיימים על תחושת הביטחון האישי, הפגנות סוערות, אווירת חשדנות בין מגזרית ביטויים עוינים המבטאים דעות של זרמים ומגזרים שונים בחברה הישראלית ועוד. חשיפה למצבים אלה יוצרת אצל ילדים צעירים תחושת בלבול. בחברה רב-תרבותית צפות ועולות מדי פעם מחלוקות שונות בין פלגי אוכלוסייה שונים ויש חשיבות לתיווך מרגיע מחד ולאפשר ביטוי רגשי מאידך. אנו רואים חשיבות רבה בהנחלת ערכים דמוקרטיים לסובלנות והקשבה לעמדות ודעות שונות, פתרון קונפליקטים באמצעות שיח ובניית סביבה המקדמת אקלים מיטבי כבר בגיל הרך.
קידום סובלנות בחברה הישראלית – תפקיד גן הילדים
חומרי הוראה ולמידה
מדריכים לגננת - על ילדים וחברים, מושיטים יד לשלום
שירים וסיפורים מערוץ הופ
סיפור שיר "נתפייס"- ילד מציע לחברו להתפייס ולחיות בשלום. סיפור קצר מאת: אברהם ברוידס
סיפור שיר "זרת זרת לשלום"- שני חברים בוחרים להשלים במקום לריב. סיפור קצר מאת: רפאל ספורטה
"ילדים מספרים- מה קורה שכועסים?"- ראיונות עם ילדים בנושא כעס והדרך להתגבר עליו
"מתפייסים"- שני חברים מחליטים להחליף את המחלוקת בפיוס ולבנות יחד.
שיר- "התור לפתור" מילים: מירי מיירס, לחן: מיקי אסא
שיר- "אם קצת הייתי מתאפקת" מילים: נגה אלגום, לחן: אמיר לקנר ואלדר אורן.
שיר- "נתפייסה" מילים: מרים ילן שטקליס, לחן: שמוליק קראוס.
שיר- "בבקשה, סליחה, תודה" מילים: חיים אידיסיס ומוטי אבירם לחן: צליל בירן.
שיר- "ריבים עם חברים" מילים: חיים אידיסיס, לחן: צליל בירן
"שיר השולם" מילים: חיים אידיסיס, לחן: צליל בירן