כתבה: דלית סהרון, מדירכה ארצית לשילוב מדיה דיגיטלית בגן הילדים
מקרן הוא מכשיר המשמש להצגת של תכנים חזותיים על מסך הקרנה. התכנים החזותיים יכולים להיות שקופיות, תצלומים, סרטי קולנוע, טלוויזיה, אתרי אינטרנט.
השימוש במקרן מאפשר צפיה בתכנים כאשר הם מוגדלים בהשוואה לתצורתם המקורית, וכך מתאפשרת הקרנה של התכנים לכמות גדולה של אנשים.
בגן הילדים ההקרנה הגדולה יכולה להיות גם משחק סוציודרמטי.
למקרן יש פוטנציאל להקרין בממדים גדולים מאוד 180-200. ניתן להקרין על מסך או קיר לבן.
יש להוסיף בצמידות לאזור ההקרנה שטיח , ארגז אביזרים המתחלפים, תלוי בהקשר.
מי מעצב את המשחק? הגננת? הילדים? כל האפשרויות פתוחות
דוגמא:
גננת יכולה לבקש מהילדים להביא תמונות שצולמו בחוף הים. "הביאו תצלומים מביקורכם בחוף הים, הקפידו לצלם בעיקר את הסביבה". מאגר התצלומים שייאסף יציג היבטים וצבעים שונים של הסביבה עליהם ניתן לדבר ולפתח משחק.
"עכשיו השמש חזקה מאוד, נפתח את השמשייה"
"עכשיו השמש שוקעת, נהיה קר"
לשימוש במידע חזותי מחיי היום יום של הילדים, תצלומים ממקומות ומארועים שונים שהילדים בוחרים להביא ולשתף יש ערך רב בלמידה שיתופית קהילתית.
במחשב המחובר למקרן נארגן תיקייה ובה התצלומים. הילדים יוכלו לבחור תצלום למשחק. לילדים תנתן האפשרות לשנות את התצלום במהלך המשחק.
לסיכום, המקרן בגן הילדים מציע לנו שתי אינטראקציות ללמידה. אינטראקציה אחת בה כל הילדים צופים בתכנים שנבחרו, במליאה. ואינטראקציה אחרת בה המידע החזותי והשמיעתי משתלב במשחק סוציודדרמטי.