המצאת המצלמה הדיגיטלית והחיסכון הכלכלי שהיא הביאה, מאפשרים לשלב תהליכי צילום בעשייה החינוכית בגן. הצילום משמש לתיעוד, להעברת מידע, להעברת מסרים, לרגש, ליצירת חומר גלם לתוצרים אחרים. צילום עוסק בעיקר בהתבוננות על מנת לתפוס את הרגע, להבדיל מאמנות פלסטית שיוצרת את הרגע. רכישת מיומנות הצילום בגן על ידי הגננת והילדים תאפשר יוזמות ואירועי שיח המקדמים את התפתחות הילד. הגננת תשכיל ליצור "מרחב צילומי" כזה המאפשר שימוש חופשי במצלמה בפעולות גומלין של משחק ולמידה.
מטרות לילדי הגן
-
טיפוח הנטייה לשימוש במצלמה להבעה, יצירה ותיעוד באמצעות המצלמה
-
טיפוח ההתבוננות בסביבה ובתוצרי צילום כבסיס לשיח
יעדים אופרטיביים לילדי הגן
-
הילדים יתנסו בשימוש במצלמה
-
הילדים יכירו מושגים מעולם הצילום (בהתאם ליכולת)
-
הילדים יחקרו תוצרי צילום שלהם ושל אחרים
-
הילדים יפעלו כיחידים ובקבוצה בתכנון צילום, בהערכת תוצרי צילום ובבחירה לצרכים שונים
-
הילדים ילמדו לארגן את התמונות במחשב הנייח
מטרות לצוות החינוכי
-
הצוות החינוכי יידע להשתמש במצלמה הדיגיטלית לצורכי תיעוד, ליצירת חומרי הוראה ולמידה וליצירת חומרי גלם לעיבוד במחשב
-
הצוות החינוכי ידע לנהל את מאגר התמונות במחשב (לארגן בתיקיות ולתייג)
-
הצוות החינוכי ידע ליצור "אקלים צילומי" המאפשר לילדים ליזום שימוש במצלמה
יעדים אופרטיביים לצוות החינוכי
-
צוות הגן יפעל להקניית מיומנויות צילום בקרב ילדי הגן – צילום מתוכנן לעומת צילום מזדמן, בחירת נושא, בחירת אובייקטים, בדיקת מה בפריים, זום, השפעת האור, פונקציות שונות במצלמה הדיגיטלית, חיבור למחשב
-
צוות הגן יגדיר מקום קבוע לאחסון המצלמה לשימוש הילדים
-
צוות הגן יעודד אינטראקציות של התבוננות בצילומים של הילדים
-
צוות הגן יעודד את הילדים לצילום של מספר תמונות לצורך פיתוח הבחנה
-
צוות הגן יעודד את הילדים לצילום בעקבות משימות
-
צוות הגן יעודד את הילדים לשימוש בתמונות לארגון
-
צוות הגן יעודד סיטואציות של שיח סביב צילומים
כדאי לצפות גם בסרטונים נוספים בסדרה, מתוך אתר גנ-נט: