הצוותים החינוכים בגן הילדים צריכים להכיר בצרכים התנועתיים המגוונים של ילדי הגן וליצור תנאים טובים לעידוד תנועה ולמידה בכל סביבות הגן. הן בכיתת הגן והן בחצר הגן, שהרי לא ניתן להפריד את התנועה מגופם ומהווייתם של הילדים במעבר לסביבה שונה.
שיח אודות תנועות הגוף, מרחבי תנועה אפשריים, הכרה באפשרויות ובמגבלות במרחבים ושמירה על הבטחון האישי והקבוצתי ייאפשרו לצוותים החינוכיים וילדי הגן יצירת תרבות בה ילדים יכולים לארגן את סביבת הגן ולאפשר לעצמם מרחבי תנועה מיטבים.