אמנות בגן הילדים לתחום האמנות החזותית בחינוך הקדם יסודי שני היבטים עיקריים. היבט אחד עוסק בטיפוח ההבעה והיצירה בחומרים, כאורח חיים בגן הילדים. במסגרת זו הילדים יוצרים מתוך חופש בחירה, במגוון חומרים המונגשים להם בסדנת היצירה בגן בכל יום. לרשות הילדים עמדת חומרים פתוחה, מצעים, צבעים וכלים שונים. עושר החומרים והשיטות מאפשרים לילדים ליצור על פי נטיית ליבם, לבד או בשיתוף פעולה, תוך כדי חקר וגילוי. היבט שני עוסק בתרבות החזותית, בחשיפת הילדים לדימויים חזותיים ובחינוך לצריכת תרבות. ביטויו במפגש של ילדים עם דימויים חזותיים ויצירות אמנות בגן ומחוצה לו (בחוצות, במוזיאון, ובמוסדות תרבות אחרים). במסגרת זו היכרות של ילדי הגן עם יצירות אמנות, התבוננות ושיח סביב יצירה, בשימוש מושגים בשפת האמנות, הבעת רעיונות ופעילות משחק ויצירה בהשראת ההתבוננות. החינוך לאמנות בשני ההיבטים מתקיים בלמידה משמעותית תוך מעורבות של ילדים. יש בפעילויות המגוונות לפתח ולטפח יכולות בכל תחומי ההתפתחות – התחום הרגשי, התחום החברתי, תקשורתי והתחום הסנסומוטורי. בתחום הקוגניטיבי דגש על פיתוח השפה, היצירתיות והדמיון, פתרון בעיות וחשיבה מסדר גבוה. סיגל עמיר, מדריכה ארצית לקידום האמנות בגיל הרך תרבות חזותית דיאלוג עם אומנות טיפוח הבעה ויצירה בחומרים