ייעוד האגף:
אגף מו"פ מופקד על מחקר מוטה עתיד ופיתוח פדגוגי יישומי במערכת החינוך ומסייע לה להיות מערכת לומדת, רלוונטית, חדשנית ומעצבת עתיד רצוי לחינוך בהתאם ליעדיה האסטרטגים של מדינת ישראל.
מחלקות האגף:
מחלקת מחקר
התבוננות 360 על המציאות הנוכחית והעתידית.
איתור האתגרים והזדמנויות לחינוך באמצעות דוחות מוזמנים ע"י המטה ויזומים ע"פ חיישנות שטח לנושאים התואמים לאסטרטגיה המשרדית.
מחלקת פיתוח
פיתוחים ומוצרים חינוכיים חדשים הנותנים מענה לאתגרים רלוונטים ומפותחים ומיושמים עי צוותי פיתוח במטה ובשטח באמצעות חממות ומעבדות חינוכיות.
מחלקת תשתיות יישום תוצרי מו"פ
תשתיות רשתיות של גופי מו"פ ומובילי חדשנות במטה, במחוזות, ברשויות ובשטח הלומדים ומשתמשים בידע המפותח עי המו"פ בין השאר באמצעות מרכז למעצבי חדשנות.
מחלקת אסדרה דינמית
עוסקת באמצעות הוועדה לביה"ס ייחודיים ורשויות לאישור והכרה של ביהס ייחודיים על אזוריים ואישור מודל בחירה מבוקרת של רשויות.
אתר אגף מחקר ופיתוח, ניסויים ויוזמות