חזון
בוגרי ובוגרות מערכת החינוך בחברה הערבית יהיו בעלי ידע, מיומנויות וערכים המותאמים לזהות ולערכי החברה הערבית ומאפשרים את השתלבותם , תרומתם והתקדמותם בחברה הישראלית בכלל ובאקדמיה ובתעסוקה בפרט, תוך בחירה אישית ומימוש עצמי.
מטרות
- מערכת החינוך תפעל למיצוי פוטנציאל כלל משתתפיה מגיל לידה עד גיל 18 ולמתן מענה דיפרנציאלי איכותי בהתאם לצרכיהם של התלמידים והתלמידות בחברה הערבית.
- בוגרים ובוגרות ערביים הלומדים במערכת החינוך הישראלית יהין בעלי מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות, חברתיות וגופניות הנדרשות לבוגר מערכת החינוך במאה ה- 21, שיאפשרו לו השתלבות שווה בתעסוקה ובחברה הישראלית.
- בוגרים ובוגרות ערביים הלומדים במערכת החינוך הישראלית יחזיקו ביכולות וכלים לעיסוק בזהותם, עמדותיהם המגוונות וסולם ערכים, באופן שיחזק את תחושת המוטיבציה, האמון והשייכות שלהם.
- ההון האנושי בחינוך הערבי, בכלל רמות הביצוע והניהול, יהיה איכותי, ערכי ומיומן ויהיה בעל רצון להשפיע ובעל תחושת מוטיבציה, מסוגלות ושליחות למקצוע ולפרופסיה.
תחומי אחריות
- יישום החלטות ממשלה הנוגעות למערכת החינוך בחברה הערבית
- התאמת תכניות מערכתיות שמטה המשרד מפתח לצורכי החברה הערבית.
- פיתוח ועדכון תכניות לימודים ייחודיות למערכת החינוך בחברה הערבית
- מעקב ובקרה אחרי יישום והטמעה של תכניות המשרד ברמה יישובית ומחוזית.
אוכלוסיית היעד
- מפקחות ומפקחים בחברה הערבית
- עובדות ועובדי הוראה במערכת החינוך בחברה הערבית (מנהלים, מורים וגננות)
- אגפי חינוך ברשויות המקומיות בחברה הערבית
- וועדי הורים מהחברה הערבית
- עמותות מהמגזר השלישי
עקרונות
- שותפות - שותפות עם כלל השותפים לעשייה החינוכית (יחידות מטה, משרדי ממשלה, מחוזות, רשויות, נציגות וועדי מורים, וועדי הורים ועמותות ציבוריות).
- שקיפות - שקיפות בקבלת החלטות ובחלוקת משאבים.
- חלוציות וחדשנות – עידוד החדשנות על מרכיביה השונים ובכלל הרמות (עידוד יזמות, שימוש בדרכי הל"ה חדשניים, סביבות למידה חדשניות).
- הישגיות – קידום הישגים וצמצום פערים.
בעלי תפקידים