תלב"ס כללי מסמך המתאר את מכלול העשייה הבית ספרית בתחומים השונים, בהתאמה ל"אני מאמין" ולחזון של בית הספר, על פי שכבות הגיל ורמות התפקוד ובהתבסס על תכניות הלימודים בחינוך הרגיל. | בתי ספר לחינוך מיוחד | תיאור בית הספר ומאפייני אוכלוסיית התלמידים. "אני מאמין" וחזון בית ספרי מטרות וקדימויות עקרונות מנחים ליישום התוכנית מבנה הלימודים - מיפוי תחומי הדעת, הנושאים הנלמדים ותחומי הטיפול עפ"י אשכולות תוך ציון: קהל היעד (קבוצות גיל / תפקוד), מסגרת הלמידה (כיתתית/ קבוצתית/ פרטנית), הקצאת הזמן (ש"ש) ובעלי התפקידים לכל מקצוע/נושא תוכנית אורך בית ספרית לכל מקצוע/נושא/תחום בבית הספר (פירוט בשורה הבאה)דרכים וכלים להערכה תכניות נוספות כגון: תוכנית חופשה, טקסים, פעילויות תרבות, פעילות חוץ בית ספרית | פיתוח: צוות ביה"ס במסגרות פעולה שונות (צוותי היגוי, מליאה, צוות רב-מקצועי). הטמעה ובקרה: מפקח ביה"ס, מנהל ביה"ס, רכזים ומדריכים. | תכניות לימודים ארצית בכל מקצוע קדימויות המוגדרות ע"י משרד החינוך, האגף לחינוך מיוחד, המחוז, מפמ"ר המקצוע "אני מאמין" וחזון בית ספרי, וכן הגדרה ייחודית של ביה"ס (כגון: בית ספר "ירוק") |
תוכנית אורך במקצוע* מפרט תכנים בכל מקצוע/נושא הנלמד בביה"ס, המתווה את רצף ההוראה. | בתי ספר לחינוך מיוחד | אוכלוסיית יעד (שכבת גיל / רמת תפקוד) רציונל להוראת המקצוע באוכלוסיית היעד מפרט תכנים והישגים נדרשים במקצוע ברצף שכבות הגיל ורמות התפקוד היבטים דידקטיים - יסוד מארגן/עקרון מוביל בהוראת המקצוע, דרכים ועקרונות להוראה היבטים ארגוניים – הקצאת שעות שבועיות להוראת המקצוע בכל שכבת גיל, מסגרת הלמידה (כיתתית/ קבוצתית/ פרטנית) ובעלי התפקידים דרכים ואמצעים להערכת התקדמות התלמידים במקצוע | פיתוח: צוות ביה"ס במסגרות פעולה שונות (צוות היגוי לנושא, צוותים רב-תחומיים, מליאה). הטמעה ובקרה: מפקח ביה"ס, מנהל ביה"ס, רכזים בית ספריים, מדריכים ארציים ומחוזיים. | תכניות לימודים ארציות במקצועות השונים "אני מאמין", חזון, רציונל וקדימויות בתלב"ס הכללי ניתן להיעזר בתכניות קיימות בבתי ספר מקבילים מתוך התוכנית הבית ספרית באותו מקצוע נגזרות תכניות ההוראה הכיתתיות. |