אסופת מסמכים לתיאור של מכלול העשייה בגן בהרכבים שונים, במהלך שנה"ל ולאורך כל שבוע הלימודים - רכיבים רעיוניים, אירגוניים ופדגוגיים. | גני חינוך מיוחד | מסמכי תוכנית הלימודים הגנית (תלג"ן) יכללו: רקע על הילדים ומאפייני התפקוד שלהם. נושאי לימוד שנתיים, החוזרים על עצמם תוך התפתחות ספיראלית עם התקדמות הגיל וכוללים: תכני הרצף השנתי - עונות השנה ומועדים בראייה רב-תרבותית נושאים ומגמות כלל מערכתיות דגשים מחוזיים נושאים נוספים הנגזרים מצרכי הילדים בגן מטרות ויעדים רלוונטיים לילדי הגן, הנגזרים מתחומי/אשכולות הליבה של החינוך הקדם יסודי: שפה ואוריינות, מדע וטכנולוגיה, כישורי חיים ואמנויות. מפת יעדים גנית, המבוססת על הערכה ומיפוי של ילדי הגן בתחומים: שפה, מתמטיקה והכנה לחיים, כבסיס לארגון הלומדים (במליאה ו/או בקבוצות למידה ו/או פרטני). תכניות הוראה לנושאים הנלמדים: נושאי הרצף השנתי ו/או נושאים מתכניות הלימודים בתחומי הליבה תוך אינטגרציה ביניהם. פירוט מטרות, יעדים ויחידות תוכן, תוך ציון לוח זמנים והזדמנויות למידה בכל יחידה. עדכון תכניות ההוראה בהתאם להתקדמות הילדים ולצרכים המשתנים. העקרונות הבסיסיים לכתיבת תוכנית ההוראה זהים לעקרונות תוכנית ההוראה בגילאי בית הספר (ראה לעיל). סדר היום בגן: פריסת הנושאים, הפעילויות והטיפולים לאורך כל יום במהלך שבוע הלימודים; ציון בעלי התפקידים והרכב הלומדים בכל נושא/פעילות/טיפול (מליאה, קבוצות ו/או פרטני) גם אם מתקיימים במקביל. | פיתוח: הגננת/ מנהלת הגן בשיתוף הצוות בגן. הטמעה ובקרה: מפקחת הגן, מומחית תחום מטעם המתי"א, צוות הגן, מדריכים מחוזיים. | א. מסמכים באתר האגף לחינוך קדם יסודי כגון: עשייה חינוכית בגני ילדים תכניות הלימודים במקצועות הליבה ב. מסמכי התאמה לחינוך המיוחד של התכניות השונות ג. קדימויות והנחיות המוגדרות ע"י משרד החינוך, האגף לחינוך מיוחד והמחוז. ד. החוברת: הגדרות וקריטריונים להכנת תכניות הוראה לחינוך המיוחד, אגף חנ"מ ואגף ת"ל, תשס"ב. ה. תכניות לימודים אישיות ומידע שנאסף במיפויים גניים. |