דגשים בתכנון הפדגוגי בהתייחס לחטיבות הגיל במסגרות בהן לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים share תמונה תלמידים עם צרכים מיוחדים לומדים במסגרות חינוכיות מסוגים שונים כמפורט בטבלה להלן. הטבלה מייצגת את סוגי המסגרות ברצף שבין חינוך רגיל לחינוך מיוחד בחטיבות הגיל השונות. שירותי החינוך המיוחד ניתנים לתלמיד על פי צרכיו, גילו הכרונולוגי ומאפייני התפקוד שלו בכל מסגרת בה הוא לומד, בהתאם למאפיינים של כל סוג מסגרת.דגשים ייחודיים לכל אחד מסוגי המסגרות ברצף הגילאים מופיעים בקישור של כל אחת מחטיבות הגיל.חטיבת הגילסוגי מסגרות בהן ניתנים שירותי חינוך מיוחד קדם יסודי(3-6 שנים)גן ילדים בחינוך הרגיל בו לומדים ילדים עם צרכים מיוחדים (שילוב / השתלבות)גן משולבגן ילדים בחינוך המיוחד אשכול גנים בחינוך המיוחד*יסודי / על יסודי(6-21 שנים)בית ספר לחינוך רגיל בו לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה הרגילה (שילוב / השתלבות)כיתה לחינוך מיוחד בבית ספר בחינוך הרגיל בית ספר לחינוך מיוחד ארגז כליםמתנ"ה – מארז תכנון, ניהול והיערכות, משרד החינוך, המנה הפדגוגיתכנון פדגוגי לילדים עם צרכים מיוחדים בגןעשייה חינוכית בגן-הילדים, קווים מנחים לצוות החינוכי, משרד החינוך, תש"ע. חוזר מנכ"ל סח /3(ד) 2007, תוכנית חינוכית יחידנית (תח"י), לתלמידים המשתלבים במסגרות החינוך הרגילחוזר מנכ"ל נח' 7, 1998, תוכנית לימודים אישית (תל"א) לתלמידים במסגרות חינוך מיוחדמבטים – מסתכלים בסביבה טבעית על ילדים, כלי הערכה לגני ילדים, אגף א' לחינוך קדם יסודיחוזר מנכ"ל עד/5(א), 2014 – נספח מס' 11, גן משולב עשייה חינוכית בגן, אגף א' לחינוך קדם יסודי הארכת שנת הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, אגף א' חינוך מיוחדתכנון פדגוגי לילדים עם צרכים מיוחדים בבית הספר – יסודי ועל יסודימידע אודות הנחיות בנושא הבחנות בבחינות בגרות, אגף א' חינוך מיוחדחוזר מנכ''ל עד/7(ד), מרץ 2014 - התוכנית הלאומית ללמידה משמעותית – החטיבה העליונה: ארגון הלימודים ותעודות הסיוםחוזר מנכ"ל- מבנה הלימודים, ההיבחנות ותעודות הסיום בחינוך הטכנולוגימדור תחומי הדעת באתר המזכירות הפדגוגיתדו"ח לרון, (2005), דו"ח הוועדה הציבורית לבדיקת ענייני הנכים ולקידום שילובם בקהילה.טור כספא ח. (2002), "מטרות החינוך המיוחד בעולם הישגי", כנס החינוך המיוחד, תשס"א.מעברים בין מסגרות חינוכיות - מודל לעבודה מערכתית ברמה הבית ספרית והעירונית, יעל גלזנר, שפינט