(ראה ארגז כלים להרחבה ולהעמקה בסוף הדף)
טיפולים מתחומי מקצועות הבריאות מהווים חלק ממכלול המענים המקצועיים שמקבל כל תלמיד עם צרכים מיוחדים, מתוקף חוק החינוך המיוחד (1988). "יישום חוק החינוך המיוחד הרחיב את המטלות החינוכיות המוטלות על הצוות החינוכי במסגרות החינוך המיוחד. בד בבד וכדי להתמודד ביעילות עם מגוון המטלות נוספו לצוות החינוכי אנשי מקצוע מתחומי התמחות שונים. מלבד יועצים חינוכיים, מורים וגננות לחינוך מיוחד וסייעות הצוות כולל היום מטפלים פרא-רפואיים וצוות רפואי, פסיכולוגי וסוציאלי". מתוך חוזר מנכ"ל נט/10 (א), 1999.
עובדי הוראה ממקצועות הבריאות הם מטפלים ממקצועות הבריאות שנכללו בחוק מקצועות הבריאות:
- קלינאי תקשורת
- מרפאים בעיסוק
- פיזיותרפיסטים
- מטפלים באמצעות אמנויות (אמנות חזותית, תנועה, דרמה, מוסיקה, ביבליותרפיה ופסיכודרמה).
להרחבה
אודות מאפייני הטיפול במערכת החינוך, הגדרת מקצועות הבריאות השונים, תחומי ההתערבות וסביבות ההתערבות של כל מקצוע - ב אתר אגף א' חינוך מיוחד - מקצועות הבריאות

ארגז כלים
- חוזר מנכ"ל נט/10 (א), 1999, קווים מנחים לעבודתם של מטפלים פרא-רפואיים במסגרות החינוך המיוחד
- מודל ICF, 2001 (ארגון הבריאות העולמי), עקרונות בתכנון התערבות וקביעת מטרות טיפוליות, משרד הבריאות
- מחוון להעסקת מטפלים באמנויות במערכת החינוך
- קווים מנחים לעבודת המטפל במערכת החינוך, משרד החינוך, תשע"ז
- תיק למטפל ממקצועות הבריאות, העובד במערכת החינוך
- תקנון האתיקה של י.ה.ת, יצירה הבעה תרפיה- האגודה לטיפול באמנויות בישראל, 2006
- מודל עבודה שיתופי למורות שפה ולקלינאיות תקשורת
- פיתוח מיומנויות תקשורת בקרב תלמידים עם צרכים מורכבים