בקיץ שנת 2018 אישרה הכנסת את תיקון מספר 11 לחוק החינוך המיוחד. יישום החוק מתקיים כחלק ממהלך
מערכתי המקדם הכלה והשתלבות של תלמידים עם מגוון צרכים במוסדות החינוך, מהלך המהווה אתגר משמעותי
בחברה בישראל.
המהלך מכוון למתן מענה מותאם לכל תלמיד בהתאם למאפיני התפקוד שלו, לצרכיו הייחודיים ולתמיכה הנדרשת
לו, כדי לאפשר לו השתתפות בתהליך הלמידה, מיצוי יכולות וקידום בתחום הלימודי, החברתי והרגשי.
המטרות של שירותי החינוך המיוחדים, כפי שמופיעות בתיקון 11 לחוק החינוך המיוחד הן:
לקדם ולפתח את הלמידה, הכישורים והיכולות של התלמיד עם הצרכים המיוחדים ואת תפקודו הגופני,
השכלי, הנפשי, החברתי וההתנהגותי ולהקנות לו ידע, מיומנויות, כישורי חיים וכישורים חברתיים;
לעגן את זכותו של התלמיד עם הצרכים המיוחדים להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה, בכל תחומי
החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית,
בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי יכולותיו ;
לקדם את שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים.
להלן חוברת הנחיות ליישום תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד תשע"ח, 2018: