החוברת מודלים לעבודה קבוצתית היא תוצר סינרגי של עבודה בצוות רב מקצועי. קובץ המאמרים בחוברת משלב בין ידע תיאורטי לבין ניסיון מקצועי קליני עשיר של מטפלים באמצעות אמנות במערכת החינוך. הניסיון המקצועי שנצבר מתאר תהליך טיפולי המתרחש כולו בזירה חינוכית ומהווה כר נרחב לשיתופי פעולה בין צוותים רב מקצועיים.
על אף שאסופת המאמרים בחוברת מבוססת על טיפול קבוצתי אותנטי עם תלמידים במערכת החינוך אין בחוברת המלצות טיפוליות פרטניות. מטרת חוברת ההדרכה היא לעזור למטפלים בשדה לגבש עמדה טיפולית מותאמת למערכת החינוך.