תחת מוגבלות זו ניתן למצוא: חשד למוגבלות שכלית התפתחותית קלה (קוד 65), מוגבלות שכלית התפתחותית קלה (קוד 52), חשד למוגבלות שכלית התפתחותית בינונית (קוד 66), מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית (קוד 53), חשד למוגבלות שכלית התפתחותית קשה-עמוק (קוד 67), מוגבלות שכלית התפתחותית קשה/עמוקה (קוד 54).
מוגבלות משמעותית בתפקוד השכלי ובהתנהגות המסתגלת כפי שהן באות לידי ביטוי במיומנויות תפיסתיות, חברתיות ומעשיות. מוגבלות זו מתחילה לפני גיל 18.
תלמידים עם מוגבלות זו נדרשים לתמיכות מתאימות, לקידום התפתחותו, חינוכו, רווחתו ותחומי העניין של הפרט ולשפר את תפקודו האישי
שילוב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרות רגילות מהווה אתגר ומעורר שאלות רבות ומגוונות.
להלן חוברת המהווה תשתית תפיסתית, ארגונית ומעניקה כלים יישומיים לשילוב התלמידים בתחום החברתי.
מבנה החוברת:
* סקירה ספרותית העוסקת בשילוב תלמידים עם מוגבלות שכלית בכיתה הרגילה.
* ארבע שערים שכל אחד מהם מהווה עוגן משמעותי להצלחת השילוב:
-שער המורה
- שער התלמיד: התלמיד המשולב ותלמידי הכיתה המשלבת
- שער הסייעת
-שער ההורים: של התלמיד המשולב ושל תלמידי הכיתה המשלבת.
כל שער מתייחס להקשרו וחשיבותו של כל תחום לשילוב החברתי, טבלה ארגונית ומתן כלים יישומים בהתאם לשער ומערכי פעולה לאוכלוסיית היעד.
לקריאה נוספת: