לימודי מורשת ודת נוצרית בנויים על עקרונות הלמידה המשמעותית.
לשם כך, מתבקשים המורים לשלב בתהליך ההוראה-למידה דרכי הערכה מגוונות, אשר תסייענה לקירוב התלמידים אל חומר הלימוד ולהפיכתו לבעל ערך, משמעות ורלוונטיות (ע.מ.ר), תוך שיפור יכולותיו הלימודיות והתאמתם למאה ה-21.
עדכון 4/2020
השנה לא תתקיים בחינת בגרות חיצונית במורשת ודת נוצרית תש"ף. ציון הגמר יינתן באופן פנימי על ידי בתי הספר, לפי מתווה משרד החינוך.
לבתי הספר מוצעות אפשרויות מגוונות לקביעת ערכת הציון הבית ספרי הסופי:
- מבחן בית ספרי לפי המיקוד (קבצים של שאלות ומצגות יועלו לאתר בימים הקרובים).
- שילוב בין חלופות מגוונות לבחירת בית הספר באישור המפ"מר.
שאלון הבחינה/ העבודה והמחוון ייבנה על ידי מורי המורשת בבית הספר, יאושר ע"י מנהל בית הספר
ועותק יישלח לאישור המפמ"ר,
גב' האלה אנדראוס
עד 15/6/2020.
יש לשים לב להנחיות לגבי פיצול הוראת המקצוע לשנה/שנתיים – בהתאם למתווה משרד החינוך.
יש לשמור את הציונים ותיעוד של כלל מרכיבי ההערכה על פיהם נבנה הציון.
דביקות בנוהלי המשרד ערובה להצלחה.
בחינות בגרות והערכה בית ספרית
ההערכה בתכני הלימוד במקצוע לקראת בחינות הבגרות, תבוצע:
- 70% בבחינה חיצונית. בבחינה תשולבנה שאלות ע.מ.ר. - ערך, משמעות ורלוונטיות וברוח תפקודי הלומד במאה 21 ומשקלן 10% מהציון.
- 30% הערכה חלופית. ההערכה נועדה להיות חלק מחוויית הלמידה המשמעותית. ניתנת לביצוע במגוון דרכים, וביניהן: מטלת ביצוע, שאלות חקר, למידה מבוססת פרויקטים (PBL), דיבור בציבור, פורטפוליו, פיתוח יחידות תוכן מתוקשבות..
מומלץ לסיים את פרק ההערכה החלופית (30%) בכיתה י, על מנת להשלים את לימוד התכנים הדרושים לבגרות החיצונית (70%) בכיתה י"א.
סמלי שאלון בבחינות הבגרות
יחידה החובה (לתלמידים אינטרניים) 173-181
יחידת החובה (לתלמידים אקסטרניים) 171-182
למבנה הבחינה - תשע"ט-2019.
לתכנית הלימודים ביחידת החובה ולהנחיות להוראה.
הנחיות לבחינה מותאמת
תלמידים שנמצאו זכאים לקבוצת התאמות מרמה 3, לאחר שעברו אבחון פסיכודידקטי וקיבלו את אישור וועדת התאמות מחוזית, ייגשו למבחן מותאם
המבחן המותאם במורשת ודת נוצרית יכלול את כל חומר הלמידה בבחינת הבגרות, אך יאפשר בחירה מגוונת, ודרישה למענה של מספר מטלות מופחת.
הנחיות לאופן ביצוע התאמות לתלמידים הזכאים להתאמה - תשע"ט, 2019.
מבנה הבחינה המותאמת תשע"ט, 2019.