משרד החינוך את מוביל את תפיסת החזן של המערכת לאור "דמות הבוגר - ידע, מיומנויות וערכים".
ישנה הסכמה גורפת שהכישורים (ידע-מיומנויות-ערכים) הנלמדים בבתי הספר צריכים להתעדכן בהתאם לאתגרי המאה ה 21- (מהפכת הידע, משבר האקלים, אתגר התעסוקה, משבר אזרחותי-דמוקרטי וכו'), ומתוך מחויבות לסביבות שמטפחות את הילד כאדם שלם.
בהתאם לכך, המזכירות הפדגוגית מארגנת מחדש את תכנון ההוראה בכיתה באמצעות "רעיונות גדולים", המסייעים לענות על השאלה: "לשם מה נלמדים הדברים הללו?", ויוצרים את הרלוונטיות של הלמידה לחיי המורים והתלמידים. הוראה מבוססת על רעיונות גדולים, המטמיעה ידע, מיומנויות וערכים, מאפשרות למידה רלוונטית יותר, ובסופו של דבר גם בעלת משמעות רבה יותר ללומד ולמלמד.