תחום האומנות היווה מאז ומעולם, עוד מימי מערות האדם הקדמון, אפיק חשוב ומרכזי לביטוי האנושי. לאורך שנות ההיסטוריה השתקפה נפש האדם על מורכבותה ורבדיה ביצירות האומנות שיצר, בין אם כאופן של פולחן והתחברות אל הרוחני ובין אם כדרך להלל את יפי הטבע, לבטא מעמקים פסיכולוגיים, או לייצג מסרים ביקורתיים, פוליטיים וחברתיים. חברות ותרבויות שרוממו בתקופות היסטוריות שונות את האמנות זכו לחיי נצח בזיכרון התרבותי האנושי.
נוכחות חזקה של היצירה האומנותית בחברה כלשהי היא המסמנת חברה זו כתרבות שוקקת, חושבת, אנושית ומתפתחת. עם כניסתי לתפקיד, אני מרשה לעצמי לחלום רחוק ולהביט גבוה, ביוצאי למסע מאתגר זה, המלא תשוקה והתלהבות. כולי תקווה שתחום האומנות יתחזק כתחום דעת אהוב, מוערך וחשוב שתלמידים, מורים, הורים, מנהלים ותושבים ישלבו לתוך מארג חייהם.
האומנות היא מקצוע מטפח תרבות, הנושא עימו ערכים הנוגעים לליבת החינוך ולערכי היסוד של החינוך הפלורליסטי וההומניסטי. שילובם של לימודי האומנות במקום ראוי ומכובד במערכת החינוך הישראלית מהווה צעד חשוב ליצירת חברה פתוחה, אנושית, רב-תרבותית, לא-אלימה, המחנכת את התלמיד לחשיבה עצמאית, ללקיחת אחריות, להתמודדות עם מטלות מאתגרות ולשיתוף פעולה והקשבה לזולתו. בעולם המודע לסכנות האורבות לכדור הארץ האומנות מעודדת למעורבות ואכפתיות כלפי הסביבה הקרובה והרחוקה.
ברמת היחיד, האומנות היא כלי מופלא לפיתוח בטחון עצמי, להכרה בערך עצמך, ליצירת חוויית הצלחה הכוללת סיפוק וגאווה במעשה ידיך. תלמיד האומנות מפעיל מיומנויות של חשיבה מופשטת, יישומית, מארגנת, ממיינת ומוכללת, המסייעות לו גם במגוון תחומי לימוד אחרים. בעולם משתנה במהירות, תחרותי ותובעני, תורמת האומנות לפיתוח האדם העתידי: גמיש, יצירתי, חושב, בעל יכולת פרשנית וביקורתית של המציאות ובעל אינטליגנציה רגשית.
חיים בסביבה חינוכית הפועמת ונושמת אמנות הם חיים אסתטיים ונעימים יותר, המטפחים בתלמיד ערכים של רגישות ומודעות למרחב, תוך חיזוק הקשר בינו לבין בית-הספר בו הוא לומד. מתוך המגע היומיומי עם סביבה תומכת אומנות הוא יפתח הרגלים וטעם של צרכן תרבות עתידי מיודע ומושכל.
מורה האומנות תורם לצוות המורים בבית הספר ולקהילה כאדם פתוח, רב-תחומי ויצירתי המשפיע על האווירה באופן חיובי. אנו רואים במורה האומנות דמות מרכזית בבית הספר; מחד, כיזם ומחולל של מגוון אירועי אומנות, כגון: תערוכות, הרצאות, מפגשי אומן, סיורי אומנות ומיזמים חזותיים המשתפים את קהילת בית הספר כולה, ומאידך, ככתובת רגשית משמעותית עבור התלמידים, ששיעורי האומנות מזמנים עבורם מפגש בלתי אמצעי וישיר עם המורה.
כמו כן, מורה האומנות מסוגל לתמוך בכלל מורי בית הספר כיועץ מומחה בתחום ארגון מידע חזותי, לדוגמה בהכנת מצגות לימודיות, עיצוב פרסומים, עיצוב החלל ושיפור סביבות הלמידה. שילוב בין האומנות לבין תחומי הדעת השונים הוא הכרחי להבנת שפת היומיום בתרבות העכשווית, בה מסרים חזותיים הם שווי ערך למסרים מילוליים.
על מנת להגשים חזון זה, ובכדי להרחיב את היקף לומדי האומנות העיונית והמעשית במערכת החינוך כולה ובמקביל להעשיר ולהעמיק את לימודי האומנות, תוך התאמתם לעולם העכשווי, שמנו לנו למטרה להעצים ולטפח את מורי האומנות הפועלים בשטח במגוון דרכים ובמקביל לנסות ולהגיע למודעותם של מובילי מערכת החינוך, מנהלים וראשי רשויות, תוך הסברת חשיבותם של לימודי האומנות בכל מוסד במערכת.
תקוותנו, כי עבודת שטח מסיבית תוביל גם לכך שבוגרי מכללות ואקדמיות לאומנות ימצאו את מקומם ואת פרנסתם כמחנכים לאומנות ויוכלו לקיים חיים ראויים של אומנים יוצרים ומורים מלאי אמונה וחדוות עשייה.
הנעת החינוך לאומנות היא, אם כן, תרומה משמעותית להמשך שגשוגה של זירת האומנות הישראלית כולה. אומנות זו, שנוצרת כאן באיכות ובכמות נדירות על אף ולמרות תנאים לא קלים, זכתה בעשורים האחרונות להערכה בינלאומית רבה ונציגיה משתתפים בתערוכות האומנות החשובות והמובילות בעולם.