כיתות י"א-י"ב
התחדשות הלמידה בלימודי המח"ר חלה על תלמידי כתות י' המתחילים את לימודיהם בחט"ע בשנת תשפ"ג.
תלמידי כתות י"א-י"ב אינם נכללים ברפורמה, ולפיכך הם ממשיכים את לימודיהם כפי שהיה בשנים תש"ף-תשפ"ב. תלמידים אלה לומדים לפי מתווה-למידה זהה למתווה תשפ"ב, ונבחנים במבחן מסכם שמהווה 40% מהציון הסופי.
למתווה הלמידה וההערכה לשנת תשפ"ג:
מתווה הערכה ולמידה תשפג כתות יא-יב ספרות חמד
(יש לשמור את טבלת פירוט הציונים, המחוון ותיעוד של כלל מרכיבי ההערכה על פיהם נקבע הציון. על בית הספר לשמור מגוון של עבודות ברמות ביצוע שונות לצורכי בקרה ומשוב כפי שיקבע ויפורסם בהמשך)
מיקוד חומר הלימודים:
מכיוון שגם בשנת הלימודים תשפ"ב הלימודים הסדירים נפגעו כתוצאה ממגפת הקורונה, ומכיוון שתלמידים רבים לומדים את מקצוע הספרות במהלך שנתיים, הוחלט במשרד החינוך שהיקף הלמידה בשנת תשפ"ג יישאר כפי שהיה בשנת תשפ"ב, עבור התלמידים הנבחנים בתשפ"ג בלבד.
שימו לב:
1. מורה המעוניין בכך, יוכל ,כמובן ,להרחיב אל מעבר לנושאים המחייבים במסגרת מצומצמת זו .
2. לגבי תלמידים הנבחנים בתשפ"ד תבוא הודעה נפרדת.
מיקוד הלמידה הוא גם מיקוד הבחינה והתוכן הנלמד יהיה במקביל גם התוכן עליו יבחנו התלמידים:
רשימת יצירות תשפ"ג לתלמידי יא-יב בלבד 9181 כולל מיקוד
רשימת יצירות תשפ"ג לעולים חדשים תלמידי יא-יב בלבד כולל מיקוד
מבנה
הוראות למבחן מותאם מעודכן החל מתש"ף
הוראות למענה על בחינת הבגרות, לתלמידים ולמורים
מחוון לבחינת בגרות בכתב
המבחן ככלי איבחוני
שאלות עמ"ר
הוראות מענה על שאלות עמ"ר החל מתשע"ז
מאמר התאמת שאלות הבגרות למטרות הלמידה- שאלות עמר, המשך המאמר -
חלק שני
דגמי תשובות לבחינת בגרות:
דגם כתיבת תשובה בספרות - חניתה לרנר וענת מורן
מכון סולד מילות הוראה - הגדרת מטלות