השיר הלירי לילדים – פרופ' מירי ברוך
פרופסור מירי ברוך סוקרת את מאפייני השיר הלירי (החוויתי) ומדגימה כיצד באים מאפיינים אלו לידי ביטוי ביצירותיה של מרים ילן שטקליס.
להרצאה >
פרופסור מירי ברוך מציגה היבטים ייחודיים בכתיבתה של מרים ילן שטקליס.
להרצאה >
האם אנחנו שומעים מה אנחנו קוראים? - פרופ' מירי ברוך
להרצאה >
קוראים. ספרות. – פרופ' אילנה אלקד להמן
להרצאה >
הוראת יצירת ספרות בכיתה – הדגמה באמצעות "הפרוטה" של ש"י עגנון - ד"ר חנה שפירא
ד"ר חנה שפירא מדגימה בפני קבוצת מורים את הוראת הסיפור "הפרוטה" מאת ש"י עגנון. במהלך השיעור ד"ר שפירא מציגה דגם הוראה שנכתב ע"י צוות המפמ"ר במזכירות הפדגוגית.
להרצאה >
קוראים ספרות – פרופ' אילנה אלקד-להמן
במפגש זה מציגה המרצה בפני השומעים את המושגים קריאה אסתטית וקריאה אפרנטית. הצופה מוזמן להעמיק את ידיעותיו לגבי תאוריית תגובת הקורא, תוך כדי עיון ביצירותיה של שלומית כהן אסיף.
להרצאה >
אינטרטקסטואליות בתרבות ובספרות - פרופ' אילנה אלקד-להמן
להרצאה >
ילדים גיבורים בספרות הילדים והנוער - ד"ר שי רודין
להרצאה >
ספר הלימוד ומעבר לו, כולל ניתוח הטקסט "ירושלים של זהב" – ד"ר טלי יניב
ד"ר טלי יניב אומרת שכדי שתתרחש בכיתה חוויה משמעותית של ספרות ושל אהבת ספרות – החכמה היא לשלב את ספרי הלימוד בתוך ההוראה. ד"ר יניב מדגימה מהלך הוראה של היצירה "ירושלים של זהב" של נעמי שמר.
להרצאה >
ספרות כגשר בין תרבויות – ד"ר טלי יניב
להרצאה >
קריאת ספר שלם - חלק 1 - פרופ' אילנה אלקד-להמן
המורה כקוראת וסביבות הלמידה
להרצאה >
קריאת ספר שלם - חלק 2 - פרופ' אילנה אלקד-להמן
מפגש עם האתר דף-דף, העוסק בקריאה של ילדים ושל מתבגרים
להרצאה >
קריאת ספר שלם - חלק 3 - פרופ' אילנה אלקד-להמן
קריאה בספר מהפכת התפוזים של מתי מאת תמי שם טוב
להרצאה >
קריאת ספר שלם - חלק 4 - פרופ' אילנה אלקד-להמן
קריאה בספר וולפינאה מומי בלום מאת נורית זרחי
להרצאה >
קריאת ספר שלם - חלק 5 - פרופ' אילנה אלקד-להמן
הצעות מתודיות להוראה של ספר שלם
להרצאה >