הערכה משולבת בלמידה הערכה ומעקב משולבים בהוראה – אין פירושם מבחן. אפשר לקיים הערכה בדרכים שונות, בתנאי ביצוע שאינם מרתיעים. אין צורך להשתמש תמיד בכלי הערכה אחיד לכלל הכיתה. כמו הוראה טובה, גם הערכה יכולה להיעשות באופן דיפרנציאלי, לאפשר תיווך מותאם לתלמידים השונים באופן שיוכלו לבטא את ידיעותיהם. קרא עוד >ההערכה המקדמת למידה מוצגת כאן בחמש דרכים שונות: בריאיון מצולם, במצגת, בסרטון, בהרצאה מצולמת ובכרזה. לצפייה בריאיון > לצפייה במצגת > לצפייה בסרטון > לצפייה בהרצאה > לצפייה בכרזה > לרשותכם מגוון של כלי הערכה של מיומנויות שפה ואפשר לעשות בהם שימוש בתנאי ביצוע גמישים, לאו דווקא כמבחן. מורים יכולים לבחור להעריך באמצעותם תלמידים מסוימים בלבד בעוד האחרים עסוקים בלמידה. הם יכולים לבחור להשתמש בכלים קצרים שאינם "תופסים" שיעור שלם וניתן בקלות לבדוק אותם, או לחלופין לבחור טקסט אחיד לכל תלמידי הכיתה אולם להציע תיווך משתנה לתלמידים שונים – הקראה, הגדלה של טקסט, ניקוד, חלוקה לפסקאות ועוד.הטבלה הזו היא הצעה לכלי להערכת הלומד ולבניית מהלכי הוראה לשימוש המורה בעבודת ההוראה היומיומית השוטפת. ניתן ליישמו עבור כל אחד מכלי ההערכה המוצעים כאן באתר. הצעה לפריסת כלי ההערכה הפנימית בעברית לאורך שנת הלימודים תשפ"ב כלים להערכה פרטניתכלים המיועדים להערכה פרטנית של התלמידים, כדי לתכנן את ההוראה המתאימה לכל אחד מהםקראו עוד > הערכה בכיתות א-במבדקים וכלים שמטרתם לסייע באיתור ראשוני של תלמידים מתקשים בהבנת הנקרא ובכתיבהקראו עוד > הערכה של הבנת הנקראטקסטים עם שאלות, שבעזרתם ניתן לתכנן את ההוראה לתלמידים כדי לטפח כישורי שפה ולקדם אותםקראו עוד > הפקת תועלת מניתוח שאלות וטעויותכלי הערכה פנימי, המנתח את השאלות שניתנו על טקסטים, ומדגים תשובות תקינות ושגויותקראו עוד > מאגר משימות ככלי הערכהמאגר המשימות הוא כלי להערכה פנימית בית ספרית. המשימות מזמנות התייחסות לכישורי שפה, להבנת הנקרא, לכתיבה ולידע לשוני.קראו עוד > הוראה והערכה של כתיבהכלים להערכת כתיבה מכוונים את המורים גם להוראת הכתיבה, במטרה לשפר ולקדם את מיומנות הכתיבה של התלמידים.קראו עוד > דגמי הוראה והערכה לכיתה דדגמי ההוראה משמשים הערכה בשירות הלמידה, ככלי לתכנון הוראה לתלמיד.קראו עוד >