הוראה מרחוק ללא אמצעים דיגיטליים
מובאים כאן עקרונות והמלצות להוראת עברית מרחוק לתלמידי בית הספר היסודי, שלהם אין נגישות סדירה לאמצעי קצה דיגיטליים. מורים שבכיתתם תלמידים כאלה מתבקשים להכין עבורם מהלכי הוראה שהילדים יוכלו לבצע בבית בכוחות עצמם ולנהל משוב ומעקב אחר התהליך, באמצעות התכתבות או באמצעות שיחת טלפון אחת לכמה ימים .
דרך זו מעלה אפשרויות והזדמנויות לשלב תהליכי למידה יצירתיים שאינם תלויים בשימוש במדיה דיגיטלית.
אפשר להציעה גם לתלמידים שיש להם אמצעי קצה בהישג יד, בכדי לגוון את ההוראה ואת סביבת הלמידה שלהם.
יש כאן הזדמנות לפתח אצל התלמיד כישורים ניהוליים ולאפשר לו לרכוש מיומנויות של לומד בעל מכוונות עצמית ובעל אחריות ללמידתו. המורה נמצא כל הזמן ברקע כדי לתמוך, להסביר, להקשיב, להציע משוב ולהוביל תהליכי למידה מעצימים ומשמעותיים.
עקרונות מנחים לבניית יחידת הוראה ללמידה עצמאית מרחוק
כרטיסי משוב והפעלה המלווים את הלמידה מרחוק
מניפת פעילויות ללמידה עצמית של פרק מתוך ספר הלימוד
הצעות לפעילות עצמאית של תלמידים מסביב לשיר "בילי" מאת נורית זרחי - לכיתות א-ב
דוגמה לפעילות עצמית של תלמידים סביב פרק בספר הלימוד - לכיתה ד
הנחיות להכנת כרזה
הנחיות להכנת סרטון
כרטיסיות בעקבות קריאת ספר