הוראת ההיסטוריה מהווה אבן יסוד בהבנת התרבות האנושית ומהווה כלי להבנת תולדות האנושות, דרכי התפתחותה ולהבנת הסיבות לתהליכים ולאירועים שונים. בכיתות ו'-ט' לא קיימת, כידוע, הערכה חיצונית. מכאן שכל נושאי הלימוד הנכללים בסילבוס, מוערכים על ידי צוותי בתי הספר.
מטרות ייחודיות להוראת היסטוריה לתלמידים הדרוזים
- זיהוי הגורמים והנסיבות להתפתחות העדה הדרוזית והבנת השפעתם על התגבשותה כקבוצה דתית ייחודית.
- הבנת מרכזיותה של תקופת ההיווסדות של הדת הדרוזית, כתקופה משמעותית בתולדות הדרוזים.
- הכרת אישים, אירועים ותהליכים פוליטיים, מדיניים, כלכליים, תרבותיים, חברתיים וסביבתיים שעיצבו את תקופת ההיוסדות של הדת והקהילה הדרוזית.
- טיפוח אדם דרוזי אוטונומי ואזרח פעיל, החי בחברה דמוקרטית.
- טיפוח סובלנות וכבוד כלפי עמדות, השקפות ומסורות של אנשים וחברות שונות, ללא הבדל בין דת, גזע, מין, מעמד וכד'.
- תכנית הלימודים המותאמת (מסמך ההלימה), נועדה ליצור הלימה בין היקף התוכנית למסגרת שעות ההוראה במטרה לפנות זמן לתהליכי למידה משמעותית ולדרכי הערכה חלופיות.
ג'יהאן פרהוד
מנהלת תחום דעת היסטוריה במגזר הדרוזי והצ'רקסי
דואר אלקטרוני:
gihanfa@education.gov.il
אתר היסטוריה במגזר הדרוזי והצ'רקסי >