התלמיד במערכת החינוך הדרוזית ישלוט היטב בשפה העברית, וישתמש בה על בוריה בצרכי התקשורת הבינאישית באקדמיה, במשק ובצבא. שליטה כזו בעברית תמנף את היחידים באופן משמעותי, ותיטיב עם הכלל בתוך מערכת החינוך הדרוזית והצ'רקסית. לשם כך, אנו נפעל לטיפוח ההון האנושי באמצעות קידום ההישגים בתחום השפתי, הלימודי, החברתי והערכי.
תוכנית הלימודים שלנו תחזק את הזהות האישית של הבוגר במערכת, תפתח סובלנות וכבוד כלפי זהויות אחרות, ותחזק את הזיקה למדינת ישראל וערכיה ומכאן, טיפוח הפוטנציאל האישי הטמון הן אצל התלמידים והן אצל מוריהם יהיה אור לדרך עבודה תומכת, מעודדת, מחזקת ומאתגרת.
אנו הולכים לאתגר. הנחות היסוד לאופן הוראת המקצוע ישתנו מקצה לקצה. כיום יש צורך להורות את השפה לפי רצף רציונלי מהאזנה לדיבור, ומכתיבה לקריאה. תהליך זה ילווה בחידושים בתחום הפדגוגיה הדיגיטלית המותאמים עם תביעות העולם הפוסט-מודרני לתלמיד יוזם וחוקר. דגש חזק יושם בתפקודי הלומד ובתפקודי המורה בהיבטים קוגניטיביים, אישיותיים ואחרים הנוגעים לאחריות עצמית על ההוראה ועל הלמידה.
איאד מהנא
מנהל תחום דעת השפה העברית במגזר הדרוזי והצ'רקסי
דואר אלקטרוני: eyadmu@education.gov.il
נייד: 050-8995160
אתר השפה העברית במגזר הדרוזי והצ'רקסי >